De online consumentenbestedingen in Centraal-Europa zijn afgelopen jaar met 23 procent gegroeid, volgens een prognose van Ecommerce Europe De rek is er nog lang niet uit, al was het maar omdat slechts 35 procent van de Midden-Europeanen webshoppers is.
Inwoners van Duitsland, Hongarije, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië en Zwitserland kochten in 2012 voor in totaal 75,9 miljard euro aan producten en diensten online, aldus Ecommerce Europe. De belangenkoepel schat in dat de bestedingen afgelopen jaar op 93,3 miljard euro zijn uitgekomen. De verwachte groei voor 2013, van 23 procent, is groter dan de gemeten groei in 2012 (19 procent ten opzichte van 2011).
Duitsland dominant
Duitsland tekent in zijn eentje voor bijna tweederde van de online bestedingen in Midden-Europa. Gemiddeld besteedden inwoners van Oostenrijk en Zwitserland afgelopen jaar echter wel meer per persoon op internet. In die landen is de e-commerce groei ook het kleinst, met ieder 12 procent. De groei is binnen de regio in Polen het grootst. In dat land namen de online bestedingen aan producten en diensten afgelopen jaar met 24 procent toe, becijferde Ecommerce Europe.
Oost-, Noord-, West- en Zuid-Europa
De online consumentenbestedingen op ons continent groeien momenteel nergens zo hard als in Oost-Europa, waarvoor een verwachte groei van 47 procent werd gecommuniceerd. Ecommerce Europa bracht eerder ook al prognoses naar buiten over de online consumentenbestedingen in Noord-Europa, West-Europa en Zuid-Europa. Daar groeiden de webuitgaven met respectievelijk 8 procent, 10 procent en 18 procent vorig jaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘23 procent groei voor e-commerce in Midden-Europa’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.