Dit jaar vinden er op allerlei gebieden binnen de webwinkelbranche nieuwe ontwikkelingen plaats. Arnoud Groot interviewde tijdens de Webwinkel Vakdagen een aantal experts over hun visie op e-commerce in 2014. In dit artikel de laatste aflevering van een driedelige videoserie.
Sven Cooler van Cooler Media spreekt over productanimaties. Webwinkeliers investeren volgens hem duidelijk meer in het professioneel aankleden van hun webshop. Dit doen zij onder andere via ‘uitleganimaties’. ‘Klanten krijgen meer begrip voor een product als er een overzicht van producteigenschappen wordt gegeven in de vorm van een animatie’, is Cooler van mening. ‘Klanten weten wat ze kopen en als ze weten wat ze kopen, dan kopen ze meer, sneller en vaker.’
Rob Boeyink van IQNOMY vertelt over het personaliseren van de webshop, wat volgens hem ook in 2014 een trend zal zijn. Door de online winkel realtime te personaliseren kan de webwinkelier de shop voor elke klant anders inrichten. ‘Op basis van de interesses van de bezoeker kunt u bijvoorbeeld de content op de site aanpassen en daardoor de conversie verder optimaliseren.’
Bekijk ook deel één en deel twee van de videoserie.
Foto: Business man designed sell icon, Shutterstock.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Inzichten in en tips voor e-commerce 2014 (3)
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.