Twinkle | Digital Commerce

Inzichten in en tips voor e-commerce 2014 (2)

2017-05-27
180101
  • 1:22

Dit jaar vinden er op allerlei gebieden binnen de webwinkelbranche nieuwe ontwikkelingen plaats. Arnoud Groot interviewde tijdens de Webwinkel Vakdagen een aantal experts over hun visie op e-commerce in 2014. In dit artikel deel twee van een driedelige videoserie.

Denis Doeland van DDMCA spreekt over big data. Wat kunt u met een goede datastrategie bereiken? Door het verzamelen van relevante en goede gegevens kunt u nieuwe verdienmodellen ontwikkelen. Bedenk bijvoorbeeld wie die gegevens wil hebben en wie bereid is om voor de data te betalen. Doeland is van mening dat bedrijven die op zoek gaan naar de diverse mogelijkheden met data het succesvolst zijn.

Ingeborg Brandsma van Webservices.nl vertelt over fraude in bijvoorbeeld het checkoutsysteem. Om fraude te voorkomen kan de webwinkelier gebruik maken van de adrescheck of kretdietcheck. Die eerste tool draagt tevens bij aan het verminderen van retouren. De meest voorkomende fraude is het liegen over een bestelling die niet is aangekomen.

Pieter Jongerius van Fabrique vertelt over branding en conversie. Volgens hem zijn branding en conversie niet tegengesteld. ‘Als u aandacht hebt voor branding en tegelijkertijd niet uw aandacht verliest voor conversie, zult u zien dat klanten loyaler zijn en dat ze ook meer kopen per keer. Veel webshops hebben bijvoorbeeld nu al meer oog voor hun productpresentatie.'

Bekijk hier deel één van de videoserie.

Foto: Business man designed sell icon, Shutterstock.