Twinkle | Digital Commerce

‘Amerikanen doen meerdere malen beroep op track & trace’

2017-11-11
180101
  • 1:28

De meeste Amerikaanse online shoppers bekijken meerdere malen waar hun bestelling zich bevindt via het track & trace systeem van een webshop of vervoerder. Bijna een derde bezoekt deze pagina zelfs zes keer of meer.

Dat blijkt uit onderzoek van ORC International in opdracht van Pitney Bowes. Het onderzoeksbureau vroeg 1005 Amerikanen telefonisch naar hun gedrag tijdens de last mile en hoe belangrijk de bezorgopties worden bevonden tijdens het winkelen.

Track & trace
Volgens het onderzoek winkelen negen op de tien correspondenten wel eens online, rapporteert Ecommercebytes.com. 81 procent daarvan geeft aan wel eens gebruik te hebben gemaakt van een track & trace systeem om zijn pakket te volgen. 30 procent brengt één keer een bezoek aan deze pagina, 21 procent doet dit drie tot vijf keer en 30 procent bekijkt zes keer of meer hoe hun pakket wordt verwerkt en verstuurd.

Bezorgopties van belang
ORC International ondervond ook dat de bezorgmogelijkheden die een webshop biedt een belangrijke rol spelen in de beslissing van een consument om wel of niet een bestelling te plaatsen. 80 procent van de respondenten geeft aan te kijken naar de bezorgopties, inclusief de hoogte van de verzendkosten, tijdens het shopproces. Gratis verzending is daarbij veel belangrijker dan snelle bezorging (respectievelijk 77 procent versus 19 procent). Van de ondervraagden die het afgelopen jaar online hebben gewinkeld vindt 82 procent gratis verzending het belangrijkste, tegenover 16 procent voor snelle bezorging.

Winkelmandje verlaten
De verzendkosten worden zelfs zo belangrijk gevonden, dat bijna de helft van de respondenten aangeeft het winkelmandje te verlaten als zij zien dat deze kosten te hoog zijn. Met ‘te hoog’ wordt gemiddeld dan wel een bedrag van 20 dollar of meer genoemd.