Twinkle | Digital Commerce

Angela Haneveer: ‘Ik hoop andere jonge vrouwen te inspireren’

2024-07-15
1000562
  • [interview]
  • 2:16

Al tijdens haar studie marketingcommunicatie begon Angela Haneveer als SEO-medewerker bij Tribal Internet Marketing in Den Bosch. Internet, dat wordt ’m, dacht ze toen. Na de studie werd Schoenenreus haar werkgever en verloor ze haar hart aan retail. Daar groeide ze door in e-commerce, learning by doing. Andere (r)etailers volgden. In 2023 werd ze de eerste Mollie E-commerce Manager van het Jaar, de prestigieuze titel waarvoor haar collega’s bij Xenos haar hadden voorgedragen. In juni van dit jaar stapte ze over naar Goossens.

Inspiratie

‘Mijn inspiratie komt uit een mix van online en offline ontmoetingen. Denk hierbij aan de LinkedIn-feed, waar ik elke dag wel doorheen scroll of met mensen chat. Daarnaast lees ik veel over retail, marketing, AI en dergelijke op vaksites en blogs – ik vind de ontwikkelingen op e-commercegebied in China heel interessant. Verder ga ik graag naar bijeenkomsten met vakgenoten zoals round tables, en put ik inspiratie uit ervaringen die ik gewoon zelf als consument opdoe. Want tijdens het shoppen kijk ik stiekem toch altijd ook met een zakelijk oog: hoe hebben ze de omnichannel customer journey ingericht, zie je ergens verwijzingen, hoe verlenen ze klantenservice et cetera.’

Winkelen

‘Ik koop vrijwel alles online. Ik woon in een klein dorp, er zijn hier niet zoveel fysieke winkels. Mijn laatste online aankoop was een smartphone, voor zo’n product heb ik wel een wat langere online zoektocht nodig.

Alleen dagelijkse boodschappen doe ik offline. Ik heb het een tijdje online geprobeerd, maar ik vind het toch prettiger om zelf langs de schappen te lopen en producten te kiezen.’

Vrije tijd

‘Mijn nieuwe baan is veel dichter bij huis, dus mijn vrije tijd breidt zich een beetje uit! Ik heb een gezin, twee kleine kindjes en een man, daar breng ik natuurlijk graag tijd mee door. Verder hou ik erg van fotografie, speel ik badminton, vind ik het leuk om in de tuin te werken en ga ik graag met vrienden lekker Brabants bourgondisch uit eten.’

Trots op

‘Ik ben heel trots op dat ik de afgelopen vijf jaar samen met mijn team bij Xenos de hele e-commerce en online marketing from scratch heb opgebouwd. En dat allemaal gecombineerd met een jong gezin; hopelijk kan ik andere jonge vrouwen inspireren in het combineren van een carrière met een gezin. En natuurlijk ben ik trots op het feit dat mijn team me voorgedragen heeft voor de titel Mollie E-commerce Manager van het Jaar. En dat ik ’m ook gewonnen heb! Dat draag ik eeuwig met me mee.’