Twinkle | Digital Commerce

Amerikaan besteedt meeste tijd bij webwinkels op mobiel

2017-05-27
180101
  • 1:05

Amerikanen besteden inmiddels meer tijd bij online retailers op mobiele apparaten dan op pc’s en laptops. Daarmee is een omslagpunt bereikt, rapporteert comScore. De cijfers gaan over juni, waarschijnlijk is het mobiele tijdsaandeel sindsdien nog groter geworden.

ComScore keek in het door Internet Retailer aangehaalde onderzoek niet naar de uitgaven van Amerikaanse consumenten over de verschillende kanalen, maar naar de tijd die ze er doorbrachten. Volgens het toonaangevende onderzoeksbureau spendeerden Amerikanen 55 procent van de minuten bij online retailers afgelopen juni op mobiel.

Smartphone
Opvallend is dat smartphones Amerikaanse webshops veruit de meeste aandacht opleveren: telefoons tekenen voor 44 procent van de digitaal bestede tijd. Tablets waren goed voor 11 procent.

Indrukwekkend
De opmars van mobiel is ook op de Britse e-commerce markt indrukwekkend. Retailers uit de UK danken de groei van de online consumentenbestedingen inmiddels geheel aan het mobiele kanaal; afgelopen kwartaal namen de verkopen op desktops en laptops niet toe, becijferden IMRG en Capgemini.
 
NB: Durk Jan de Bruin schreef voor Twinkle een serie artikelen onder de naam ‘Go mobile or die’ . U kunt het afsluitende deel uit het laatste nummer van Twinkle hier lezen.