De toename van bestellingen die Britten via mobiele apparaten plaatsen, is dit jaar aanzienlijk afgenomen. De verkoop via de mobiel steeg alsnog met 57 procent ten opzichte van 2016, maar haalt het groeicijfer van destijds - 97 procent - bij lange na niet meer.
Dat meldt IMRG, de vakorganisatie voor e-commerce in Groot-Brittannië. De constatering geldt alleen voor webwinkels; bij bedrijven die multichannel actief zijn, steeg het percentage verkopen via mobiel juist lichtjes. Evenals vorig jaar kende het bestellen via tablets een beperkte groei (3,5 procent): 'a sustained slowdown in sales growth through this channel will come to impact upon growth rates for online retail overall,' aldus de IMRG.
Goede cijfers
De online verkopen in het land zitten behoorlijk in de lift: mede door de na de Brexit gedevalueerde pond is het voor het buitenland goedkoper geworden om uit Engeland te importeren. In februari groeiden internetbestedingen in Engeland met 15 procent ten opzichte van 2016. Afgelopen jaar bleek uit een rapport van Ecommerce Europe dat Groot-Brittannië het hoogste aandeel e-commerce in het BBP: 6 procent.
Winkelmandje groeit
De waarde van het gemiddelde winkelmandje bij Britse multichannel-bedrijven is gestegen, zeggen de cijfers. Consumenten besteden over het algemeen 20 pond meer dan het voorgaande jaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groei m-commerce neemt af in Engeland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.