Twinkle | Digital Commerce

‘Mobiel tekent voor complete online omzetgroei UK’

2017-05-27
180101
  • 1:02

Britse retailers danken de groei van de online consumentenbestedingen inmiddels geheel aan het mobiele kanaal. Afgelopen kwartaal namen de verkopen op desktops en laptops niet toe, aldus IMRG en Capgemini.


In IMRG, dat staat voor Interactive Media in Retail Group, zijn veel Britse online retailers verzameld. Samen met adviesbureau Capgemini rapporteert de retailclub periodiek over data die het van deze partijen ontvangt.

Rek eruit
De inkomsten die Britse retailers noteerden dankzij desktops en laptops zijn tot afgelopen kwartaal zonder uitzondering toegenomen, maar het groeipercentage nam de afgelopen tien kwartalen wel af. Inmiddels is de rek eruit; afgelopen kwartaal groeide de webomzet uit deze devices helemaal niet meer (zie de blauwe lijn):

Tablets versus smartphones
De groei van de Britse online consumentenbestedingen komt inmiddels dus voor de volle 100 procent voor rekening van mobiele apparaten. Tablets en smartphones tekenden afgelopen kwartaal samen voor 23 procent van alle digitale uitgaven. Daarbinnen nemen tablets 85 procent van de omzet voor hun rekening. De smartpone vecht echter terug; afgelopen kwartaal lagen de Britse telefoonbestedingen liefst 210 procent hoger dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar, de tablet-uitgaven groeiden met ‘slechts’ 130 procent.