House of Fraser verwerkt het meeste bezoek buiten zijn winkels op touch screen devices, heeft de Britse warenhuisketen laten weten. In die wetenschap investeert het bedrijf in zijn mobiele aanwezigheid.
Dat meldt de Britse vaktitel RetailWeek. Binnenkort wordt eerst een nieuwe mobiele site gelanceerd, voordat de desktop-versie onder handen wordt genomen. De sites worden onder andere voorzien van stock locators, waarmee de actuele voorraden van winkels kunnen worden ingezien. De populaire feature zit al in de mobiele app van House of Fraser.
Buy & Collect
Behalve in zijn mobiele presentatie investeert House of Fraser de komende tijd ook in logistieke optimalisatie. Binnenkort kunnen Britten tot tien uur ’s avonds producten bestellen bij de keten als ze die de volgende ochtend op willen komen halen. De zogenoemde cut-off tijd voor de gratis Buy & Collect service ligt nu op 20.00 uur.
Mobile first
House of Fraser, dat ook naar Nederland verzendt, stelt met zijn mobile first strategie voorop te lopen: ‘Het eerder ontwerpen voor mobiel en tablets dan voor desktops zal snel de norm worden’, aldus multichannel directeur Andy Harding. ‘Die stap hebben wij al gezet.’ Volgens Harding zal House of Fraser zijn multichannel aanbod blijven verbeteren, in de ambitie om de beste consumentenservice van de hele Britse markt te bieden.
John Lewis en Marks & Spencer
House of Fraser baarde anderhalf jaar geleden opzien met de opening van een winkel zonder waren. De Britse concurrent John Lewis werd eerder deze maand tijdens de Global E-commerce Summit onderscheiden met de Europese Multichannel Award, voor de retailer die de verschillende koop- en contactkanalen het best met elkaar combineert. Marks & Spencer, een andere Britse keten, pakte het zilver.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
House of Fraser: meer schermaanrakingen dan kliks
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.