Marks & Spencer, John Lewis en Next investeren fors in online verkoop. De retailers zagen tijdens de afgelopen feestdagen het aandeel van e-commerce in hun omzet zozeer toenemen, dat ze ruime budgetten vrijmaken voor online activiteiten.
De komende vijf jaar investeert Marks & Spencer in zijn website, apps en logistiek. Warenhuisketen John Lewis schrapte zelfs alle bonussen voor het personeel om die in online groei te steken, nadat veertig procent van de bestedingen tijdens de afgelopen feestdagen van internet afkomstig was. Next, die volgens Reuters voor de tweede maal de boot miste in de competitie om de feestdagenomzet, maakt nu tien miljoen pond vrij om online zichtbaarder te worden.
Online touwtrekken
De Britse retail staat behoorlijk onder druk door het succes van grote online spelers Asos en Boohoo. De modebedrijven noteerden respectievelijk 18 en 31 procent groei in de laatste vier maanden van 2016. Productie buiten Groot-Brittannië is door de Brexit duurder geworden; Asos richt zich daarom meer op de Britse markt. Op de beurs groeide de aandeelprijs van Boohoo in twee jaar tijd 500 procent.
Britse retailketens houden wedloop om het web
2017-01-25T11:10:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Britse retailketens houden wedloop om het web
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.