Twinkle | Digital Commerce

Zooz: betaalsysteem in de productadvertentie

2017-05-27
179101
  • 0:56

De Amerikaanse start-up Zooz heeft een betaalmethode ontwikkeld waarmee consumenten in een online of mobiele advertentie een product kunnen aanschaffen. Het ‘In-Ad Payments’-systeem kan worden gebruikt voor advertenties op websites en in apps.

Tussen het adverteren van een product op een website of in een app en de checkout bevindt zich meestal een aantal kliks, waarbij consumenten de mogelijkheid hebben om af te zien van aanschaf, zo laat Zooz weten op Ecommercebytes.com. Maar wat als online shoppers met één handeling direct in de advertentie kunnen afrekenen?

Pop-up
Zooz koppelt adverteren aan afrekenen. Door op een advertentie te klikken komt de consument via een pop-up scherm van Zooz direct in de checkout terecht, waar hij het artikel kan aanschaffen. Daar moet hij zich één maal registreren met zijn creditcard- of PayPal-gegevens. Zooz onthoudt de betaalgegevens voor volgend kliks op advertenties van aangesloten webshops.

De start-up is momenteel bezig met het testen van het systeem. Het is nog onbekend wanneer de methode officieel wordt gelanceerd.