Twinkle | Digital Commerce

Google stopt Offers in Maps

2017-05-27
150104
  • 1:08

Google Offers wordt komende zomer opgenomen in de mobiele applicaties van Maps. Amerikaanse gebruikers van het kaartenprogramma krijgen dan actuele lokale aanbiedingen voorgeschoteld. Door de integratie met Zagat worden ook reviews van restaurants direct zichtbaar in de app.

Behalve de weg wijzen moet het nieuwe Google Maps (video) mobiele gebruikers ook attent gaan maken op relevante lokale informatie. De apps voor iPhone en Android krijgen een ‘explore-functie’, werd gisteren bekend gemaakt op de ontwikkelaarsconferentie Google I/O. Daarmee kunnen gebruikers zien wat er in de buurt te doen is. Verder kunnen ze aan de hand van aanbiedingen en restaurantrecensies besluiten waar ze hun dollars gaan besteden.

Vliegwiel
Offers werd begin 2011 gelanceerd op de Amerikaanse markt, nadat Google er niet in slaagde om Groupon in te lijven. Er zijn aparte apps beschikbaar voor Offers, dat (nog) niet in Europa werd geïntroduceerd. Google koppelde de lokale deals op zijn thuismarkt eerder al aan productvergelijker Google Shopping en de mobiele apps van het eigen sociale netwerk Google+. De Maps-integratie lijkt als vliegwiel voor Offers te kunnen fungeren.

Google I/O in 3,5 minuten
Op zijn ontwikkelaarsconferentie kondigde Google gisteren tal van andere nieuwe producten en veranderingen aan, door The Verge samengevat in een video van 3,5 minuten.