Sunweb heeft een community gelanceerd, waarop vakantiegangers met elkaar en met de organisatie in dialoog kunnen over reizen. Het nieuwe forum is onderdeel van een ‘compleet geïntegreerd interactieplatform’. Reviews en ratings worden nog toegevoegd.
Met de klantcommunity wil Sunweb zowel zijn vindbaarheid als conversie verbeteren. Aan de hand van bureau Insided werd gebouwd aan een ‘platform voor merkambassadeurs’, die geloofwaardige informatie inbrengen en relevante klantinzichten opleveren.
Sunweb spreekt voor het eerst de zogenoemde wisdom of the crowd aan om vragen als ‘Welke vaccinaties heb je nodig voor Gambia?’ te helpen beantwoorden. Voorheen werden vragen alleen beantwoord door medewerkers van Sunweb, via e-mail of telefoon.
Inspiratie en optimalisatie
Voortaan biedt Sunweb bezoekers dus de gelegenheid om elkaar te helpen en te inspireren over reisbestemmingen, aldus Insided. ‘Omdat de community op alle niveaus binnen de website geïntegreerd is, vinden bezoekers gemakkelijk inspiratie over specifieke landen, streken, plaatsen én accommodaties.’ Tegelijkertijd moet de input moet voor Sunweb aanknopingspunten bieden voor verdere optimalisatie van zijn reisaanbod, service en communicatie. Ook de ratings en reviews, die binnenkort een plek krijgen op Sunweb.nl, dienen het tweeledige doel.
Sundio Group
Sunweb is het online hoofdmerk van de Sundio Group, met een webomzet van 325 miljoen euro in 2011 de nummer 2 van de Travel 30 in de Twinkle100. Sundio moet alleen KLM voor zich dulden, dat de afgelopen jaren al succesvol investeerde in de online dialoog met klanten en sociale features.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sunweb komt met reiscommunity, ratings en reviews
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.