Twinkle | Digital Commerce

Pathé, Bol.com en KLM winnen bij Dutch Interactive Awards

2017-05-27
308390
  • [nieuws]
  • 2:07

Pathé, Bol.com en KLM zijn donderdagavond in de prijzen gevallen bij de Dutch Interactive Awards. Pathé won de award in de categorie E-commerce, Bol.com die in de categorie Recruitment. KLM werd in Hotel Krasnapolsky uitgeroepen tot Interactive Company of the Year.

De Dutch Interactive Awards werden gisteren voor de derde keer uitgereikt op initiatief van Emerce, ondersteund door het Platform Internet Bureau Nederland (PIBN). Het zijn ‘prijzen voor de crème de la crème van de Nederlandse interactive branche’, aldus de organisatie.

Pathé Thuis
Pathé werd beloond voor Pathé Thuis, de video on demand service van de bioscoopketen. De jury motiveert: ‘De jury is gecharmeerd van meerdere aspecten van deze casus. Allereerst is het mooi om te zien hoe een ruim honderd jaar oud bedrijf zich transformeert tot een nieuw bedrijf. De time to market van zes maanden voor Pathé Thuis is indrukwekkend en het is knap dat ze voor eind 2012 alle mogelijke devices willen ondersteunen. De optelsom van projectrealisatie, design en de eerste resultaten op de markt is doorslaggevend bij de beslissing om de award toe te kennen.’

Bol.com
Bol.com werd gelauwerd om een wervingsinitiatief dat met Netwerven werd opgetuigd. Het keurkorps over Banen.bol.com: ‘No nonsense, zeer gericht op resultaat en daardoor onderscheidend. Resultaat is ook sterk verbeterd. Passend bij Bol, een functionele effectieve site die in zijn eenvoud precies doet wat hij moet doen. De hoge kennis van e-commerce is toegepast op recruitment. Passend bij het DNA van het bedrijf, en daardoor ook door aanpak al selecterend.’

KLM
Naast prijzen in acht verschillende categorieën werd gister voor het eerst in de korte geschiedenis van de awards de titel Interactive Company of the Year vergeven. De jury over de lijstaanvoerder van de Travel Top 30 (Twinkle100): ‘KLM gebruikt interactive niet louter als een gimmick, als een marketingtool, maar het is een integraal onderdeel van hun bedrijfsvoering geworden. Steeds on the edge met nieuwe mogelijkheden weten ze prospects en klanten aan zich te binden. Ze hebben geweldige dingen laten zien op social en engagement gerichte campagnes, zoals KLM Live Reply en Tile & Inspire. Ze zijn niet bang voor een experiment, plaatsen de lat voor zichzelf en de concurrentie hoog. Zo is KLM niet alleen een interactief merk, maar een interactief bedrijf geworden.’

Alle winnaars
De andere winnaars van de Dutch Interactive Awards 2012 zijn Mainflow (categorie Online Services, met bureau Enrise), Vodafone (Lead Generation, met We Are Blossom), Shell (Corporate, met MobGen), Axe (Campagne, met Media Republic), Jumbo Supermarkten (Brand, met Mirabeau) en Schooltas - Thieme Meulenhoff (Communities, Fabrique).