Twinkle | Digital Commerce

ProSiebenSat.1 investeert in internationaal modeplatform Stylight

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:14

SevenVentures, de dochteronderneming van het Duitse televisienetwerk ProSiebenSat.1 neemt een belang in het online fashionplatform Stylight. Het bedrijf investeert enkele miljoenen in het internationale modebedrijf.

Stylight profiteert naast de investering van nieuwe mogelijkheden op het gebied van reclame en nieuwe media. SevenVentures neemt een minderheidsbelang in Stylight, zo meldt de van oorsprong Duitse startup aan Twinkle. Ook is er momenteel geen intentie voor overname.

‘ProSieben is onze absolute droominvesteerder’, vertelt Benjamin Günther, medeoprichter en CEO van Stylight. ‘Dit mediabedrijf heeft laten zien dat het niet alleen verstand heeft van online business, maar ook dingen in een stroomversnelling kan brengen. We zien de indrukwekkende ondersteuning van ProSieben als een duidelijke bevestiging van onze strategie.’

Social shopping-site
Op het platform kunnen leden een mood board maken, compleet met eigen video’s en muziek. Ook kan mode-inspiratie worden opgedaan aan de hand van de circa 500.000 producten van retailers die affiliatesite Stylight toont. De mood boards kunnen vervolgens worden gedeeld met andere leden van de Stylight community. ‘We willen bezoekers laten inspireren in onze internationale community, maar wel laten kopen bij een vertrouwde, lokale online shop’, legt Günther uit.

Afstudeeropdracht
Stylight werd in 2008 opgericht als afstudeeropdracht van vier vrienden. Momenteel is het bedrijf actief in acht Europese landen. Vorig jaar breidde het platform uit naar Nederland, waar het een samenwerking aanging met onder meer de webshops 9straatjesonline.com, Spartoo.nl en Suitableshop.nl. Stylight genereerde in 2012 een totale omzet van rond de 100 miljoen euro.