Twinkle | Digital Commerce

Portier bewaakt virtuele deuren de Bijenkorf bij Dwaze Dagen

2017-11-08
180101
  • 1:25

De Bijenkorf plaatst tijdens de Drie Dwaze Dagen, die volgende week donderdag beginnen, een digitale portier voor de deur van zijn webwinkel. Zo wil de warenhuisketen voorkomen dat koopjesjagende klanten teleurgesteld raken.
 
Bijna alle artikelen die tijdens de driedaagse uitverkoop in de warenhuizen te koop zijn, zijn ook online te bestellen. Dat levert veel extra verkeer op naar de Debijenkorf.nl, wat in voorgaande jaren nog wel eens tot overbelasting en ontmoedigde klanten leidde.

Toegangscode
De portier moet er vanaf volgende week donderdagmorgen 8.00 uur in ieder geval voor zorgen dat wachtende shoppers weten waar ze aan toe zijn. ‘Als het te druk is, vraagt de portier u vriendelijk om even geduldig te zijn’, laat de Bijenkorf weten. ‘U kunt uw e-mailadres of telefoonnummer achterlaten. Zodra u aan de beurt bent, ontvangt u een bericht dat u naar binnen mag met een toegangscode.’



Ebij.nl
De Bijenkorf heeft zijn befaamde uitverkoop doorgetrokken naar de webwinkel, die sinds maart 2009 weer in de lucht is. In de drie jaar daarvoor, toen de webwinkel ‘wegens verbouwing gesloten' was, verkocht het warenhuis juist alleen tijdens de Drie Dwaze Dagen nog producten online. Dat gebeurde in samenwerking met eBay op de site Ebij.nl.

De Dwaze Rij
In de aanloop naar de komende Drie Dwazen Dagen heeft de Bijenkorf net als vorig jaar De Dwaze Rij online gebracht, een virtuele wachtrij met sociale koppelingen. De wachtenden, inmiddels ruim vijftienduizend, kunnen sprongen vooruit maken door voor te dringen, mensen voor zich in de rij uit te dagen of virtueel te dobbelen. Specifieke plekken in de digitale wachtrij geven recht op prijzen.