Twinkle | Digital Commerce

Eye-wear.nl: bestellen via Aangetekend Bellen

2017-11-09
180101
  • 1:23

Eye-wear.nl is begonnen met de acceptatie van telefonische bestellingen. De online brillenwinkel hoopt van bellende klanten direct kopers te maken door een samenwerking met Aangetekend Bellen. Het gaat volgens de betrokken partijen om een Europese primeur.
 
Aangetekend Bellen is een telefoondienst die gebruikers wederzijdse zekerheid biedt over afspraken. Bedrijven kunnen gewone inkomende en uitgaande gesprekken op ieder gewenst moment veranderen in een ‘aangetekend gesprek’ door gebruik te maken van een applicatie. De gesprekken worden dan vastgelegd en bewaard in een hosting omgeving.
 
Expliciet toestemming
Met Aangetekend Bellen vermindert Eye-wear.nl het risico dat bellers na het ophangen afhaken in het koopproces of dat ze hun heil elders zoeken. Voordat een ‘aangetekend gesprek’ tot stand komt moet zowel de klantcontactmedewerker van Eye-wear.nl als de klant daar expliciet toestemming voor verlenen. Na het mondeling doorlopen van het bestelproces krijgt de klant een unieke code per sms waarmee hij het gesprek kan downloaden op Aangetekendbellen.nl of terugluisteren via 0900-aangetekend.




Duitsland
Aangetekend Bellen moet niet alleen binnen, maar ook buiten ons land uitkomst bieden aan Eye-wear.nl. Philip Voogt, de 26-jarige managing director van Aangetekend Bellen: ‘We willen Eye-wear.nl ondersteunen bij zijn Europese expansie. Denk aan Duitsland, waar consumenten nog sneller dan hier de telefoon pakken met vragen.’

Eye-wear.nl op Facebook
Eye-wear.nl werkt al langer aan de uitbreiding van zijn bestelkanalen buiten de eigen webshop. Het bedrijf van de jonge ondernemer Bernd Damme was een klein jaar geleden een van de eerste Nederlandse webwinkels die startte met online verkoop op Facebook. Damme vertelde daar uitgebreid over in een online seminar dat Twinkle met PayPal organiseerde.