Bijna de helft van alle Amerikaanse retailaankopen vindt online plaats óf is beïnvloed door online content. Een multichannelstrategie lijkt dus een must voor retailers en e-commerce spelers om de concurrentie voor te blijven en de omzet te vergroten.
Dit schrijft online publishing platform provider Zmags in het rapport ‘How to Engage & Empower Today’s Online Shopper with Multi-Channel Web Markets’.
Web-influenced
Steeds meer van de aankopen die worden gedaan in fysieke winkels zijn ‘web-influenced’. Voor elke twee dollar die consumenten in totaal besteden bij retailers, is al bijna één euro toe te schrijven aan internet, rekent Zmags voor.
Zmags benadrukt dat branding, positionering en bewustwording ieder ook nog hun toegevoegde waarde hebben. Deze bijkomende effecten zijn in de staatjes hierboven niet meegenomen.
Aanpak
In zijn whitepaper gaat Zmags ook uitgebreid in op de verhouding tussen on- en offline adverteren, de invloed van sociale netwerken op e-commerce, de impact van smartphones op de consument en het ontwerpen van een multichannel-aanpak. Daarnaast vindt u best practices en diverse cases. U kunt het rapport hier downloaden.
Bron: Zmags.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘48 % van de offline aankopen beïnvloed door online content’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.