Wehkamp.nl is voor de vierde keer winnaar geworden van de Usability Award, die gisteravond werd uitgereikt in Rotterdam. Het webwarenhuis beschikt volgens de jury over de meest klantvriendelijke website van Nederland. Ook Zoover viel in de prijzen.
In LantarenVenster werden gister 5 publiekswinnaars op het podium geroepen, waarna een vakjury de overall winnaar koos. Het werd Wehkamp.nl, dat de prijs eerder won in 2003, 2007 en 2009. Vorig jaar ging Bol.com er met de titel vandoor (alle voorgaande winnaars hier).
Zoover, Jantje Beton, Nationale-Nederlanden en Nu.nl
De vijf publieksprijzen werden gister voor het eerst uitgereikt. Behalve Wehkamp.nl (categorie e-commerce) gingen Zoover (communities), Jantje Beton (overheid/non-profit), Nationale-Nederlanden (bedrijvenwebsites) en Nu.nl (nieuws & entertainment) met een onderscheiding naar huis.
Motivatie
Op de site van de Usability Award, gesponsord door MetrixLab, wordt overigens geen melding gemaakt van de winnaars of de motivatie van de vakjury.
UPDATE 13.00 u.:
Het juryrappot van de Usabilty Awards, inclusief aandachtpunten voor mogelijke verbeteringen, vindt u via onderstaande link.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp.nl wint Usability Award
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.