Thuisbezorgd.nl gaat verder met een nieuwe website. Opvallende noviteit is een button met de tekst ‘Bel gratis!’ op de pagina’s van de bezorgrestaurants. Directeur Jitse Groen verwacht circa duizend bellers per dag. ‘Daar verdienen wij geen stuiver aan.’
Met de belbutton (feitelijk een call me back tool) zegt Groen onzekerheden weg te willen nemen en investeert Thuisbezorgd.nl in service: ‘Sommige mensen durven het simpelweg nog niet aan om online te bestellen. Die kunnen dat voortaan telefonisch doen, wat in mijn optiek revolutionair is voor een site die zijn geld verdient met online orders.'
Voice response system
De belbutton biedt volgens Groen ook uitkomst aan mensen die vóór het (online) bestellen willen informeren naar dieetopties bijvoorbeeld, en aan mensen die ná een weborder nog iets willen wijzigen of bijbestellen. Groen: ‘Voorheen ging dat met formulieren, waarbij er menselijk handelen van onze kant aan te pas kwam. Nu verbinden wij klanten via een voice response system direct door met het restaurant van hun bestelling. Als internetbedrijf hoeven we ook niet meer te doen dan dat.’
Op basis van een test verwacht Groen dat ongeveer de helft van de geschatte duizend 'bellers' per dag telefonisch wil bestellen en dat de andere helft informatie wil inwinnen over een toekomstige of reeds geplaatste order.
Homepage
Er is meer veranderd aan Thuisbezorgd.nl, dat vorig jaar voor 72 miljoen euro aan maaltijdbestellingen verwerkte in ons land. Op de homepage is ruimte gemaakt voor nieuws, waardoor het bedrijf beter duidelijk kan maken dat er tijdens sneeuwval nog gewoon wordt bezorgd bijvoorbeeld. Verder wijst Thuisbezorgd.nl op de 'home' op zijn mobiele applicaties, op zijn zakelijke dienstverlening en op volgsysteem Food Tracker, dat bestellers realtime laat zien waar hun maaltijd blijft. Op de homepage staat verder een tikker met de laatste bestellingen.
Live filtering
Wie zijn postcode intoetst op Thuisbezorgd.nl, kan binnen de dan volgende pagina voortaan kiezen tussen verschillende ‘keukens’, zoals pizza, Oosters of grill (voorbeeld). ‘Live filtering’ noemt Groen het, waardoor mensen makkelijker van type gerecht kunnen wisselen bij het zoeken van een maaltijd. ‘In de rankings van de restaurants, die vroeger ad random tot stand kwam, houden we voortaan rekening met de afstand tot de besteller’, noemt Groen nog een nieuwigheid. ‘Als een restaurant op 9 in plaats van een halve kilometer ligt, heeft dat nu eenmaal invloed op de kwaliteit en temperatuur van een maaltijd.’
Klantbeoordelingen
Nog een grote verandering aan Thuisbezorgd.nl is de hoeveelheid aandacht voor klantbeoordelingen over de kleine drieduizend bezorgrestaurants. Omdat dat óók klanten zijn van Thuisbezorgd.nl, durfde het bedrijf het lang niet aan om daarvoor ruimte te maken. Inmiddels heeft de wal het schip gekeerd. Groen: ‘Mensen zeggen tegenwoordig toch wel wat ze vinden, via Twitter bijvoorbeeld of via Facebook, waar we trouwens via een knop (like-button, red.) mee gelinkt zijn. Voortaan tonen we per postcodegebied de meest recente beoordelingen van bestellers uit de buurt. Daar kunnen anderen echt wat aan hebben, zeker als dezelfde kok dan nog bij een restaurant in de keuken staat, haha.’
Favoriet
Op de pagina’s van de restaurants zelf zijn de beoordelingen ook chronologisch te vinden (voorbeeld). Per restaurant worden bovendien de meest populaire gerechten getoond. Tenslotte heeft de klant de optie een restaurant als persoonlijke favoriet te markeren.
Is toch gewoon een call me back button die we al 100 jaar kennen?
Wat is hier zo speciaal aan? het is toch gratis gebeld worden, niet gratis bellen?
Beetje misleidende kop.
@BL@@T: Je hebt een punt: ik heb nu in de tekst duidelijk gemaakt dat het om een call me back tool gaat en de kop daarom ook aangepast.
Wat er zo speciaal aan is verder? Thuisbezorgd.nl verdient aan bestellingen die op zijn website zijn geplaatst bij de restaurants. Als mensen (via Thuisbezorgd.nl) bellen met een restaurant en dan telefonisch bestellen, houden Groen c.s. geen commissie over aan een verkoop. Dat is bij 'gewone' online-retailers met een call me back button anders.
@BL@@T@Arjan
Dit is toch geen call me back tool, er wordt live een verbinding opgezet tussen jou en het restaurant waar je wil bestellen. Bij een call me back tool wordt je teruggebeld, hier wordt je direct doorgeschakeld.... Ik heb het net stiekem even geprobeerd :-)
Ben totaal niet onder de indruk... is gewoon een nieuwe lay-out (slecht uitgevoerd). Die belbutton...lekker dan de klantenservice uitbesteden aan dit soort restaurants, ai grote denkfout?
Er wordt geschreven: Op de homepage staat verder een tikker met de laatste bestellingen. waar kan ik die vinden dan?
Op naar 3.0?
Ron
@Boeke: om telefonisch contact aan te vragen met een restaurant hoef je in eerste instantie niet de telefoon te pakken; je laat je nummer achter op Thuisbezorgd.nl en wordt dan direct teruggebeld (call me back) en in verbinding gebracht met het restaurant dat je zoekt.
@Ron van Zelenberg: Thuisbezorgd.nl, zo zegt Groen, staat als intermediair niet in de keuken bij de restaurants. Als een klant zijn pizza extra gekruid wil (staat niet op de kaart) of een blikje cola bij wil bestellen na een order, dan is het een omweg om dat via Thuisbezorgd.nl te doen.
Wat die tikker betreft: die stond gister toen ik het artikel schreef wel live, maar zie ik nu ook niet meer inderdaad.
@Arjan. De "tikker" staat alleen in de avonduren live...
@Imad Qutob: Aha helder, merci!
leuk hoor zo'n button, maar niks speciaals aan. Verplicht artikeltje omdat Jitske Groen ook adverteert in de Twinkle?
@Sandra: Thuisbezorgd.nl is een exponent in e-commerce Nederland. Als zo'n bedrijf een nieuwe site lanceert met nieuwe features, dan neemt Twinkle de vrijheid met directeur Jitse Groen te bellen en daarover te schrijven. Vervolgens pikt de redactie daar iets uit (nieuw bestelkanaal) om als kop boven het artikel te zetten. Zo gaan die dingen.
opvallend dat thuisbezorgd noviteiten van al reeeds bestaande sites kopiert. Afhaalofbezorg.nl had vanaf introductie ( ik geloof 1,5 jaar geleden) al de functionaliteit om als je je postcode in de zoekopdracht invoerde de restaurants gerangschikt op afstand van je postcode te laten zien. Inlcusief de afstand tot je postcode. Wat ik wel mis op thuisbezorgd.nl
daarnaast zit er de functie zoeken op keuken in ( homepage) daar kan je uit een 20 soorten keukens kiezen ipv de 6 waar Thuisbezorgd mee komt. en het mooiste is vind ik nog altijd is dat de "snelzoeker" (zoals zij het noemen) je naar gerechten op menukaarten laat zoeken. typ je bijvoorbeeld je "postcode + pizza shoarma" in dan laat het ook echt de pizzeria´s die deze pizza verkopen zien. Tis denk ik niet voor niets dat de Spare Rib Express de Iphone app uitbesteed heeft aan afhaalofbezorg.nl .
net nog er even goed naar gekeken , maar de op afstand sorteren geeft vertekend beeld. restaurants worden niet op correcte sortering van dichtbij naar veraf weer gegeven. enkele blijven steevast bovenin staan terwijl deze helemaal niet dichtbij zitten.
eerlijkheidshalve zal ik ook bekennen dat ik het uitgebreide selectie textlinkje gemist had... ( voor de anderen zit rechtsbovenin naast de 6 keuken plaatjes)
thuisbezorgd is echt een baggersite geworden.
schreeuwende kleuren die vloeken, tevens geen mooi strak font.
dan ga je bestellen formulier onthoud maar ten dele je gegevens, standaard die domme nieuwsbrief checkbox aan, dan submit je, oh ja je formulier word half onthouden dus, dus mag het weer aanvullen, hop die checkbox voor domme nieuwsbrief weer aan. ik wil geen nieuwsbrief, onthou het nou.
nee echt een domme move voor iets wat goed was.
was in het begin, dat soort zaken hebben ze er al snel uitgehaald
Jitse Groen, baas van Thuisbezorgd.nl: "Onze grootste concurrent is nog altijd de telefoon: iemand die rechtstreeks bestelt bij een restaurant."
Precies. Die Jitse Groen strijkt 6 procent commissie op, waar hij in feite helemaal niets voor hoeft te doen, behalve wat servertjes in de lucht houden. Bestel je voor 50 euro eten, glijdt er drie euro in de zakken van Jitse Groen. Zo verdient die man miljoenen met nietsdoen. Puur omzetverlies dus voor de restauranthouder. Daarom: als je wat wilt bestellen: pak de telefoon. Of ga gewoon je eten halen. Laat Jitse Groen niet meeëten!!!
Erg hé geld verdienen, beetje jalours en links meneer Scheergroen?
Een topondernemer de heer Jitse Groen! Restauranthouders moeten ook eens ondernemen, niet passief toekijken. Oja, het is 2011 hoor!
Ja erg handig....NIET DUS!!!!!
Iemand heeft mijn nummer achtergelaten en nu word ik al min. 6 x gebeld door een pizzabezorgservice meer dan een uur van mij vandaan. Als ik bij de bezorgservice aangeef dat ik er gek van wordt dan moet ik maar naar bezorgd.nl bellen. Die hebben dus GEEN telefoonnummer achtergelaten!!!!
Ondertussen is die belbutton allang niet gratis meer! Thuisbezorgd factureerd 1 euro per gesprek aan het betreffende bezorgrestaurant. Of er nu een bestelling volgt of niet maakt niets uit! Hoezo service? Pure oplichterij