Twinkle | Digital Commerce

Gratis bellen vanaf nieuwe site Thuisbezorgd.nl

2017-11-09
180101

Thuisbezorgd.nl gaat verder met een nieuwe website. Opvallende noviteit is een button met de tekst ‘Bel gratis!’ op de pagina’s van de bezorgrestaurants. Directeur Jitse Groen verwacht circa duizend bellers per dag. ‘Daar verdienen wij geen stuiver aan.’

Met de belbutton (feitelijk een call me back tool) zegt Groen onzekerheden weg te willen nemen en investeert Thuisbezorgd.nl in service: ‘Sommige mensen durven het simpelweg nog niet aan om online te bestellen. Die kunnen dat voortaan telefonisch doen, wat in mijn optiek revolutionair is voor een site die zijn geld verdient met online orders.'

Voice response system
De belbutton biedt volgens Groen ook uitkomst aan mensen die vóór het (online) bestellen willen informeren naar dieetopties bijvoorbeeld, en aan mensen die ná een weborder nog iets willen wijzigen of bijbestellen. Groen: ‘Voorheen ging dat met formulieren, waarbij er menselijk handelen van onze kant aan te pas kwam. Nu verbinden wij klanten via een voice response system direct door met het restaurant van hun bestelling. Als internetbedrijf hoeven we ook niet meer te doen dan dat.’

Op basis van een test verwacht Groen dat ongeveer de helft van de geschatte duizend 'bellers' per dag telefonisch wil bestellen en dat de andere helft informatie wil inwinnen over een toekomstige of reeds geplaatste order.

Homepage
Er is meer veranderd aan Thuisbezorgd.nl, dat vorig jaar voor 72 miljoen euro aan maaltijdbestellingen verwerkte in ons land. Op de homepage is ruimte gemaakt voor nieuws, waardoor het bedrijf beter duidelijk kan maken dat er tijdens sneeuwval nog gewoon wordt bezorgd bijvoorbeeld. Verder wijst Thuisbezorgd.nl op de 'home' op zijn mobiele applicaties, op zijn zakelijke dienstverlening en op volgsysteem Food Tracker, dat bestellers realtime laat zien waar hun maaltijd blijft. Op de homepage staat verder een tikker met de laatste bestellingen.

Live filtering
Wie zijn postcode intoetst op Thuisbezorgd.nl, kan binnen de dan volgende pagina voortaan kiezen tussen verschillende ‘keukens’, zoals pizza, Oosters of grill (voorbeeld). ‘Live filtering’ noemt Groen het, waardoor mensen makkelijker van type gerecht kunnen wisselen bij het zoeken van een maaltijd. ‘In de rankings van de restaurants, die vroeger ad random tot stand kwam, houden we voortaan rekening met de afstand tot de besteller’, noemt Groen nog een nieuwigheid. ‘Als een restaurant op 9 in plaats van een halve kilometer ligt, heeft dat nu eenmaal invloed op de kwaliteit en temperatuur van een maaltijd.’

Klantbeoordelingen
Nog een grote verandering aan Thuisbezorgd.nl is de hoeveelheid aandacht voor klantbeoordelingen over de kleine drieduizend bezorgrestaurants. Omdat dat óók klanten zijn van Thuisbezorgd.nl, durfde het bedrijf het lang niet aan om daarvoor ruimte te maken. Inmiddels heeft de wal het schip gekeerd. Groen: ‘Mensen zeggen tegenwoordig toch wel wat ze vinden, via Twitter bijvoorbeeld of via Facebook, waar we trouwens via een knop (like-button, red.) mee gelinkt zijn. Voortaan tonen we per postcodegebied de meest recente beoordelingen van bestellers uit de buurt. Daar kunnen anderen echt wat aan hebben, zeker als dezelfde kok dan nog bij een restaurant in de keuken staat, haha.’

Favoriet
Op de pagina’s van de restaurants zelf zijn de beoordelingen ook chronologisch te vinden (voorbeeld). Per restaurant worden bovendien de meest populaire gerechten getoond. Tenslotte heeft de klant de optie een restaurant als persoonlijke favoriet te markeren.