Met de overname van OrderUp maakt Groupon zijn entree op de markt van maaltijdbestellingen. ‘In online eten bestellen en bezorgen ligt een potentieel dat Groupon nu nog niet aanboort. Het is een natuurlijke extensie van onze marktplaats’, aldus ceo Eric Lefkofsky.
OrderUp, overgenomen voor een onbekende som dollars, is actief in veertig Amerikaanse steden. Sinds de oprichting in 2009 heeft het bedrijf 10 miljoen orders verwerkt voor duizenden restaurants.
GrubHub en Takeaway.com
Groupon wil de service, die concurreert met onder andere GrubHub, onder de aandacht brengen van zijn 25 miljoen klanten in de VS. Thuisbezorgd.nl had plannen om actief te worden op de Amerikaanse markt (met Takeaway.com), maar de nummer 5 van de Twinkle100 concentreert zich nu op Europa.
Groeipotentie
Anders dan LivingSocial, tot een paar jaar geleden dé grote concurrent, deed Groupon nog geen ervaring op met maaltijdorders. Uit een verklaring over de acquisitie blijkt dat de koopjessite veel groeimogelijkheden ziet in de markt die wordt begroot op 70 miljard dollar.
Lefkofsky: ‘Het potentieel in delivery en takeout is duidelijk, vooral door de groei van mobiel. De combinatie van OrderUp’s operationele capaciteiten en Groupon’s bestanden van betrokken klanten en merchants zorgt voor een enorme slagkracht.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groupon stapt in maaltijdbestellingen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.