Hans Anders slaat een nieuwe weg in door online en offline met elkaar te laten integreren. Met het openen van een nieuwe webshop eind januari wil de optiekketen het gemak van online-winkelen en de persoonlijke service van de fysieke winkels met elkaar combineren.
Naast het bestellen van onder meer lenzen, (zonne)brillen, vloeistoffen en brillenkokers op Hansanders.nl, kunnen klanten ook de resultaten van hun oogmeting op de site bekijken. Verder beschikt de shop over een digitale paskamer waarin klanten een foto van zichzelf kunnen uploaden om te zien hoe een bepaalde bril staat. Deze foto kan de klant delen met zijn vrienden op Facebook, Twitter en Hyves. Daarnaast kunnen klanten via de vernieuwde site hun orderhistorie inzien.
Campagne
Producten die de klant via de webshop bestelt, kunnen worden thuisbezorgd maar de klant kan er ook voor kiezen om zijn bestelling in een van de 250 winkels van Hans Anders op te halen. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'
Hans Anders gaat multichannel
2011-02-09T15:09:00
2017-11-08
180101
Nu de webdeveloper nog een cursus SEO geven en het ziet er helemaal mooi uit.
@jos, idd en ook even door de validator halen want er stan nog 17 errors in! Page speed en Yslow geeft ook niety zo'n goed resultaat (73/77%).
En de "pas je eigen bril" werkt ook niet, ik kom niet verder dan een eigen foto selecteren..
Maar goed dat ze nog niet echt veel aan publiciteit hebben gedaan. ;)
Ter gelegenheid van de webwinkelopening heeft Hans Anders een campagne opgetuigd met het Liliane Fons, vandaag onder meer prominent op de omslag van gratis krant Spits. Brildragers wordt gevraagd de site 1miljoenbrildragers.nl te bezoeken en een foto van zichzelf met bril te uploaden. Per foto maakt Hans Anders een bedrag over aan het Liliane Fonds. Met de opbrengst worden blinde en slechtziende kinderen in Thailand geholpen.
Geweldige actie van Twinkle, dat spammen via de posts/reacties... Ze hadden ook kunnen reageren op de reactie(s), zo bouw je wel trouwe volgers op inderdaad!!.
Je kunt de automatische mails die je krijgt van iedere reactie niet eens uitzetten.
Mss moet ik hier maar eea over schrijven op mijn blog/twitter/facebook...!!! Ik ga dit 'foutje' sowieso behandelen in mijn komende workshop onder een 60-tal zakenmensen om duidelijk te maken hoe je NIET moet communiceren met je doelgroep.
Ik zou het wel knap vinden als ze deze reactie laten staan, er volgt zometeen iig eerst en printscreen voor de zekerheid. ;)
#fail bigtime!!!
@Steven: De redactie biedt mensen die reageren de optie om aan te vinken of ze na plaatsing nieuwe reacties willen ontvangen. Daar kiezen ze dan zelf voor, zoals jij dat ook hebt gedaan. Reacties onder artikelen kunnen inderdaad ook van de redactie komen.
Op dit moment is het niet mogelijk om je vanuit de mail-notificaties af te melden voor het ontvangen van volgende reacties. Als je uit de lijst wil worden verwijderd, dan doen we dat handmatig voor je op verzoek. Mocht je dat willen, laat het dan even weten, bij voorkeur via redactie@twinklemagazine.nl.
@Arjan Als je de mensen niet de mogelijkheid biedt om automatisch af te melden voor mailing updates moet je dat erbij zetten. Dan zal idd niemand het aanvinkenmaar ja, danmoet je die optie maar aanbieden. Ik ben beniuwd wat de OPTA hier van vind in relatie tot de aangepaste Telecomwet sinds 1 okt 2009...??
Ik heb dit zo nog nooit meegemaakt en vind het werkelijk te belachelijk voor woorden dat het op deze manier werkt. Ik vermoed dat jullie CMS hierin enorm veel tekort schiet. Ons CMS biedt nl wel veel meer flexibiliteit en controle voor OPT-out functies. Die sturen we gewoon mee in de mail. Jullie mail ziet er trouwens ook niet goed uit want die toont html code wat niet de bedoeling is.
Ik heb een mail gestuurd aan de redactie om me af te melden.
Ik ga deze situatie gebruiken voor een case in een workshop, bedankt daarvoor.
@Steven
Laat even weten waar en wanneer je die workshop(s) gaat houden. Ik ben wel geïnteresseerd in het verhaal van iemand die het allemaal zo goed weet.
Jeroen.
Ik vind die Steven echt een overdreven type. Doe niet zo moeilijk joh, reageer dan gewoon nergens op. Heb je ook geen mailtjes.
Weet iemand of de nieuwe site inhouse is gemaakt of door een andere partij (welke?) en op welk platform het draait?