Twinkle | Digital Commerce

Hans Anders gaat multichannel

2017-11-08
180101
  • 1:09

Hans Anders slaat een nieuwe weg in door online en offline met elkaar te laten integreren. Met het openen van een nieuwe webshop eind januari wil de optiekketen het gemak van online-winkelen en de persoonlijke service van de fysieke winkels met elkaar combineren.

Naast het bestellen van onder meer lenzen, (zonne)brillen, vloeistoffen en brillenkokers op Hansanders.nl, kunnen klanten ook de resultaten van hun oogmeting op de site bekijken. Verder beschikt de shop over een digitale paskamer waarin klanten een foto van zichzelf kunnen uploaden om te zien hoe een bepaalde bril staat. Deze foto kan de klant delen met zijn vrienden op Facebook, Twitter en Hyves. Daarnaast kunnen klanten via de vernieuwde site hun orderhistorie inzien.

Campagne
Producten die de klant via de webshop bestelt, kunnen worden thuisbezorgd maar de klant kan er ook voor kiezen om zijn bestelling in een van de 250 winkels van Hans Anders op te halen. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters, marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.'