Twinkle | Digital Commerce

Ticket boeken via mobiel bij KLM en Air France

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:30

Klanten van KLM en Air France kunnen vanaf nu overal en wanneer ze maar willen een ticket boeken. Via de mobiele sites van de luchtvaartmaatschappijen en verschillende gratis apps kan sinds vorige week eenvoudig een boeking worden geplaatst, zegt het bedrijf in een persbericht.

In de loop van deze week zal er een vernieuwde en versnelde iPhone-app met de boekingsfunctie en met verbeterde login mogelijkheden in de App Store worden aangeboden. Een applicatie voor de BlackBerry met de boekfunctie is al beschikbaar. Voor Android is er momenteel een app in ontwikkeling.

Uitbreiden
Sinds september 2010 kunnen klanten van KLM en Air France al mobiel inchecken, een stoel reserveren en gebruikmaken van Manage mijn Boeking, waarmee ze de dienstregeling, vluchtstatus en contactinformatie kunnen bekijken. Vanaf nu is het dus ook mogelijk om via deze kanalen een boeking te plaatsen.

In de loop van 2011 wil het bedrijf, dat op de vierde plek is geëindigd in de Twinkle100 van vorig jaar, de mobiele sites met meer functies gaan uitbreiden. Martijn van der Zee, Vice President E-commerce Air France KLM, laat in het persbericht weten: ‘We staan echt nog pas aan het begin van het mobiele tijdperk. Naast de stap om mobiel boeken mogelijk te maken, hebben we nog veel meer andere plannen. Het is de ambitie van Air France KLM om leider te zijn op het gebied van mobiel internet. Om dat te bereiken zullen we dit jaar nog grote stappen maken.’ Wat de plannen precies zijn, wil het bedrijf nog niet loslaten.

Tijdens de eerste Mobile Media & Marketing Awards afgelopen januari is KLM als beste uit de bus te komen in de categorie Beste Mobiele Website.