Twinkle | Digital Commerce

Amerikaanse webshops scoren hoog in klantevredenheid

2017-11-09
180101
  • 0:55

Zappos.com en Amazon.com prijken boven aan de lijst met Amerikaanse retailers met de beste klantenservice. Overstock.com, ook een pure player, staat op nummer vier.

BIGresearch deed onderzoek naar de houding van de consument ten opzichte van de klantenservice van retailers. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd in opdracht van de NRF Foundation. 'In tijden dat veel retailers concurreren op prijs, blijkt klantenservice een tool te zijn om in de ogen van de consument te kunnen excelleren', meldt NRF-directeur Kathy Mance. 'Deze retailers hebben in moeilijke tijden goed hun best gedaan om zich van anderen te onderscheiden.' De top tien retailers werden vorige week gelauwerd tijdens The Customers' Choice Awards.

  1. Zappos.com
  2. Amazon.com
  3. LL Bean
  4. Overstock.com
  5. Lands' End
  6. JC Penney
  7. Kohl's
  8. QVC
  9. Nordstrom
  10. Newegg

Vorig jaar stond Zappos nog op plek 3 en Amazon op 4. LL Bean voerde toen de lijst aan.

In onderstaand filmpje worden de tien toppers uitgelicht.

Voor het onderzoek werden meer dan 30.000 Amerikaanse consumenten ondervraagd.

Bron: NRF / Retailnews