Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek naar consumentenbestedingen digitale content

2017-05-27
180101
  • 2:15

Uit onderzoek blijkt dat 65 procent van de Amerikaanse internetgebruikers weleens heeft betaald om toegang te krijgen tot een vorm van digitale content of voor het downloaden ervan. Muziek en software worden het vaakst aangeschaft, blijkt uit een rapport van PewInternet.

Buiten muziek en software behoren ook apps tot de meest populaire betaalde content. In het onderzoek van PewInternet onder 755 internetgebruikers uit de Verenigde Staten werd de vraag gesteld of de respondenten ooit weleens voor onderstaande online-content hebben betaald. De resultaten zijn als volgt: 

  • 33 procent van de internetgebruikers heeft weleens betaald voor digitale muziek online
  • 33 procent heeft weleens betaald voor software
  • 21 procent heeft weleens betaald voor apps voor hun mobiele telefoon of tabletcomputer
  • 19 procent heeft weleens betaald voor digitale games
  • 18 procent heeft weleens betaald voor een digitale krant, een digitaal magazine of artikelen/rapporten
  • 16 procent heeft weleens betaald voor video’s, films of tv-shows
  • 15 procent heeft weleens betaald voor ringtones
  • 12 procent heeft weleens betaald voor digitale foto’s
  • 11 procent heeft weleens betaald voor members-only premium content van een website die ook ander gratis materiaal verstrekt
  • 10 procent heeft weleens betaald voor e-books
  • 7 procent heeft weleens betaald voor podcasts
  • 5 procent heeft weleens betaald voor tools of materiaal om te gebruiken in video- of computergames
  • 5 procent heeft weleens betaald voor ‘cheats of codes’ die hen helpen in videogames
  • 5 procent heeft weleens betaald voor toegang tot websites zoals online-datingsites
  • 2 procent heeft weleens betaald voor adult content

6 procent van de internetgebruikers zegt te hebben betaald voor een andere vorm van content, die niet stond vermeld in de bovenstaande lijst.

Verschillende vormen
Van de internetgebruikers die weleens online-content hebben gekocht, heeft bijna de helft (46 procent) voor slechts één of twee verschillende vormen van content betaald. Ongeveer 16 procent heeft zes of meer verschillende vormen van digitale content aangekocht.



Bestedingsbedrag
De meeste kopers besteden gemiddeld zo’n tien dollar per maand aan digitale content. Echter,
zoals in onderstaand figuur is te zien, is het bestedingsgedrag redelijk gevarieerd.



Demografische factoren
Het algemene demografisch beeld van kopers van online-content is hieronder in vier tabellen weergegeven. Enkele bevindingen uitgelicht:

  • Vergelijkbare percentages van mannen en vrouwen zeggen te betalen voor online-content in de besproken vormen ervan. Met uitzondering van software, waarbij meer mannen het aanschaffen.
  • Internetgebruikers in de leeftijd van 30 tot 49 kopen in bijna alle categorieën het vaakst online-content, in vergelijking met jongere en oudere mensen.
  • Internetgebruikers met een hogere opleiding besteden over het algemeen meer aan online-content dan personen met geen of een lagere scholing.








Het gehele rapport kunt u hier downloaden.

 Bron: Pewinternet.org