Telegraaf Media Groep (TMG) heeft een belang van 40 procent genomen in GroupDeal, een Nederlandse bedrijf in online-groepskortingen. Groupdeal.nl is pas zeven maanden in de lucht en is een lokale concurrent van Groupon en LivingSocial.
GroupDeal biedt coupons met kortingen aan bij retailers in twintig steden. Daarnaast heeft de site ook landelijke aanbiedingen. Als voldoende mensen zich binnen een bepaalde tijd inschrijven voor een deal, dan worden de aanbiedingen van kracht. De intekenaars krijgen dan een voucher die ze kunnen inleveren bij de (meestal fysieke) winkelier. Meer over het concept leest u hier.
Mycitydeal.nl, Groupon en LivingSocial
Groupdeal ging in april van dit jaar de concurrentie aan met het even daarvoor gelanceerde Mycitydeal.nl. Die site werd al snel overgenomen door Groupon, de mondiale voorloper op het gebied van online-groepskortingen. Later diende ook LivingSocial zich aan op de Nederlandse markt.
'Ideale partner'
Met het aandeel in GroupDeal hoopt Telegraaf Media Groep een extra impuls te geven aan zijn digitale omzet, die een flinke zet krijgt door de overname van Hyves. Voor GroupDeal is het uitgeefconcern een ‘ideale partner’; aldus algemeen directeur Paul Montagne: ‘Juist omdat zij niet alleen een landelijk bereik hebben, maar ook sterk lokaal vertegenwoordigd zijn met bijvoorbeeld hun lokale dagbladen en websites. Wij zien veel synergiemogelijkheden tussen GroupDeal en bedrijven die onder TMG vallen. Met de steun van TMG hopen wij dan ook in korte tijd een leidende marktpositie in Nederland op te bouwen.’
Hoeveel TMG betaalt heeft voor het aandeel in GroupDeal is niet bekend.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Telegraaf neemt belang in Groupon-concurrent GroupDeal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.