Twinkle | Digital Commerce

Hyves spiegelt zich aan Bol.com en Marktplaats.nl

2017-05-27
541281
  • [nieuws]
  • 0:58

De Telegraaf Media Group (TMG) heeft Hyves overgenomen, zo hebben beide partijen vanochtend bekend gemaakt. Volgens het sociale netwerk zouden Bol.com en Marktplaats.nl bewijzen dat Nederlanders hechten aan lokale websites.

Onder het kopje ‘Hyves blijft Hyves’ schrijft het netwerk in een persbericht over de overname: ‘Uit de ervaringen bij Bol.com en Marktplaats - die Amazon en Ebay in Nederland op grote afstand houden ‐ blijkt dat Nederlanders hechten aan een “eigen” website met een lokale insteek en content.’

Nederlanders verbinden
Hyves, dat in het Amerikaanse Facebook zijn voornaamste concurrent heeft, zal onder de nieuwe eigenaar dus geen gedaanteverandering ondergaan. CEO Marc de Vries zegt dat ‘het meest geliefde internetmerk van Nederland’ onder de vleugels van TMG wel meer mogelijkheden krijgt om Nederlanders met elkaar te verbinden.

8,5 miljoen Nederlanders
In het portfolio van TMG (hun persbericht over de overname hier in pdf)  zitten onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl, Relatieplanet.nl, Webregio.nl en Habbo Hotel. Hyves en TMG zouden samen maandelijks ruim 8,5 miljoen Nederlanders bereiken online. Een overnamesom is niet bekend gemaakt.