Zara opende begin deze maand een webwinkel voor klanten in thuisland Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Portugal. Nederland komt daar voor de jaarwisseling nog bij, maakte Zara-moeder Inditex bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
Behalve Nederland voegt Zara ook België, Luxemburg, Ierland en Oostenrijk dit jaar nog toe aan het online-landenportfolio. Voor volgend jaar staat de start met online-verkoop in de Verenigde Staten, Canada, Japan en Zuid-Korea op de rol. Daarna volgt een ‘progressive roll-out in all Zara markets’, meldt het cijferbericht (pdf).
Goed halfjaar
Inditex, behalve van Zara ook eigenaar van een aantal andere kledingketens, heeft een goed eerste halfjaar achter de rug: de nettowinst van ’s werelds grootste kledingverkoper steeg met 68 procent tot 628 miljoen euro, bij een omzet van 5,5 miljard euro. Zara neemt daarvan zo’n 65 procent voor zijn rekening:
Ik kan het bijna niet afwachten!
Eindelijk!