Twinkle | Digital Commerce

Online omzet Inditex stijgt met 67 procent

2021-06-09
1024512
  • [nieuws]
  • 0:45

Inditex, de moedergroep van merken als Zara, Bershka en Zara Home, zag in het eerste kwartaal van dit jaar de winkelverkopen deels herstellen. De online verkopen stegen zelfs met 67 procent.

Het modeconcern boekte afgelopen kwartaal een omzet van 4,9 miljard euro; de nettowinst bedraagt 421 miljoen euro. In 2020 was dat respectievelijk 3,3 miljard en werd een verlies genoteerd van 409 miljoen euro. De resultaten tonen een progressief herstel, zo meldt Inditex aan Reuters. ‘Ook al werden ze materiaal beïnvloed door de gezondheidscrisis en de tijdelijke sluiting van winkels in belangrijke markten zoals de VS, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal en Brazilië.’

Inditex zet al enkele jaren in op een digitale transformatie. De groep wil dat in 2022 een kwart van de omzet voortkomt uit online verkoop.