Jan Bosse, die jaren leiding gaf aan de Nederlandse e-commerce activiteiten van Otto, beleeft zijn laatste werkweek in dienst bij de thuiswinkelreus. Er komt geen opvolger in de functie van ‘Manager Marketing Strategy & E-commerce’ in Nederland.
Bosse, die ongeveer vier jaar op de loonlijst stond bij Otto, maakte begin vorig jaar al afspraken met Otto over zijn vertrek. Sinds januari van dit jaar werkte hij nog drie dagen in de week voor Otto.
Interim-manager
Al enige tijd profileert Bosse, die eerder vijf jaar werkte voor Neckermann.com, zich onder de naam i5 Smartbiz als interim-manager voor direct marketing en e-commerce. Op dit moment vult hij het grootste deel van zijn werkweek bij Ricoh, producent van onder meer kopieermachines. Bosse blijft voorlopig één dag per maand als externe adviseur betrokken bij Otto, dat de tweede webverkoper ter wereld claimt te zijn.
Centralisatie
Volgens Bosse heeft het hoofdkantoor in Duitsland besloten de e-commerce strategie voor Nederland meer vanuit het thuisland op te tuigen. Tegen Twinkle zegt de scheidend manager: ‘De boel is meer gecentraliseerd in Hamburg. In ons land worden vooral nog beslissingen van tactische aard genomen. Daarnaast is Nederland aangewezen als bestemming om nieuwe dingen te testen.’
Otto, al ruim vijftien jaar webverkoper, startte ins ons land de afgelopen anderhalf jaar onder meer met shop-in-shops en met social commerce via ShopWithyourFriends. Het thuiswinkelbedrijf verstrekt hier sinds kort ook webkorting via winkeletalages.
Verandering
Terugkijkend op zijn gehele dienstverband zegt Bosse: ‘Verandering is het sleutelwoord, van traditioneel naar bijna online only. Toen ik kwam was het web nog een los kanaal voor additionele omzet. Tegenwoordig komt een ruime meerderheid van Otto’s omzet ervandaan.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jan Bosse vertrekt bij Otto
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.