Twinkle | Digital Commerce

Welikefashion.com geeft goodiebag cadeau bij bestelling

2017-11-08
180101

Welikefashion.com biedt webshoppers voortaan de mogelijkheid naar eigen smaak een goodiebag te vullen na een bestelling. De ‘eerste online goodiebag in de wereld’ is ontwikkeld door Samplelovers.com. Dat bedrijf gaat met het concept de boer op.

Welikefashion.com verkoopt sinds 2003 ‘kleding geïnspireerd op de catwalk en op het fashion gevoel van celebrities'. Ook accessoires, schoenen en beautyartikelen behoren tot het assortiment. Naast de webshop opende Welikefashion.com twee jaar geleden ook een winkel in de Amsterdamse Van Baerlestraat.

Versace, Bergman en Juvena
Om de loyaliteit van klanten te bevorderen, mogen kopers op Welikefashion.com kosteloos een goodiebag vullen met drie verschillende samples. Ze kunnen kiezen uit twaalf wisselende producten in de categorieën make-up, huidverzorging en geuren, van merken als Versace, Bergman en Juvena. De samples, die bij Welikefashion.com op voorraad liggen, worden bij hun betaalde bestelling bezorgd. Een besteldrempel, tachtig euro bijvoorbeeld, is er vooralsnog niet om een goodiebag te mogen vullen.

Vervolgaanbiedingen
De keuzevrijheid maakt het concept interessant, aldus Coen Fredriks van Samplelovers.com: ‘In parfumerieën bepaalt de graai uit de la vaak wat de klant mee naar huis krijgt, waarbij nog maar de vraag is of hij überhaupt geïnteresseerd is. Ons concept sluit beter aan bij de wens van de consument en bovendien brengen wij in de kaart wie de samples bestelt. Met die data kunnen de merken bijvoorbeeld vervolgaaanbeidingen doen. Vergeet niet dat sampling een dure vorm van marketing is.’

De gegevens worden, mits de klant de voorwaarden akkordeert, gegenereerd door webshoppers vragen te stellen als: ‘Heb je eerder iets gekocht van dit merk? ’of ‘Hoeveel geef je per maand uit aan beautyproducten?’.

API
Feitelijk is de goodiebag een ‘webshopje op zich’, aldus Fredriks. Met zijn compagnon Mark Stanlein wil hij ook andere online-retailers benaderen met het concept. In Nederland is voor één jaar exclusiviteit afgesproken met Welikefashion.com, maar het buitenland ligt nu al open: ‘We willen een API gaan ontwikkelen, waardoor de goodiebag makkelijk elders kan worden geïmplementeerd, in de look and feel van de webwinkelier die hem wil aanbieden. Natuurlijk kunnen we ook de potentiële inhoud van de goodiebag gaan afstemmen op de postionering van de webwinkelier in kwestie.’