Twinkle | Digital Commerce

Kohl’s: nieuwe investeringen na forse e-commerce groei

2017-11-08
211109
  • 1:24

Tot de eigen verbazing constateert Kohl’s dat zijn online-inkomsten fors zijn gegroeid in de vlakke Amerikaanse e-commerce markt. De warenhuisketen, die bijna een half miljard dollar omzette online, gaat nieuwe investeringen doen in e-commerce.

De webomzet van Kohls’steeg van 356 miljoen dollar in 2008 tot 492 miljoen dollar in het afgelopen jaar. De groei van 38 procent steekt positief af tegen het algehele groeicijfer van de multichannelketen, dat - met dank aan de webwinkel - uitkwam op 4,8 procent.

Ook vergeleken met andere Amerikaanse online-retailers, die 2009 overall afsloten met een omzetdaling volgens comScore, presteert Kohl’s uitstekend. De nummer 50 uit Internet Retailers Top 500 Guide is een uitzondering op de regel dat vooral multichannelketens vorig jaar in moesten leveren online.

Potentie
Toch is het online-omzetaandeel van Kohl’s nog altijd gering: slechts 2,9 procent van de ruim 17 miljard dollar komt binnen via het web. Dat percentage moet verder omhoog, zei CEO Kevin Mansell bij de bekendmaking van de cijfers. Internet Retailer tekende uit zijn mond op: ‘We gaan een enorme nieuwe investering doen in zowel kapitaal als infastructuur voor onze e-commerce business. Afgaande op onderzoek en op onze resultaten, lijkt het erop dat onze potentie in dit kanaal substantieel groter is dan we aanvankelijk hadden gedacht.’

Distributiecentrum
Details over de investeringsplannen wilde Mansell niet geven. Wel is duidelijk dat Kohl’s (uit de staat Wisconsin, zie Wikipedia) dit jaar nog een tweede distributiecentrum zal openen, aan de Amerikaanse Westkust.

Kohls.com staat zevende op de lijst met Amerika's favoriete webshops volgens het magazine Stores. De retailer behoort ook tot de onlangs gepresenteerde top-10 van klantvriendelijke bedrijven in de VS.