Uit het Conversion Report, uitgevoerd door Econsultancy in oktober 2009, is gebleken dat 39 procent van de bedrijven niet tevreden is over hun conversieratio. Hieronder valt de verkoop, welke bedrijven als de belangrijkste conversie zien, gevolgd door aanmeldingen/registraties als een belangrijke tweede. Hoe kan dit nou het beste worden aangepakt?
De eerste keus voor bedrijven om de conversie te verhogen gaat naar A/B testing: 53 procent van de respondenten geeft aan dit een zeer goede manier te vinden, 42 procent redelijk en slechts 5 procent vindt deze manier niet geschikt.
Op deze vraag aan agentschappen kwam een heel ander antwoord. In tegenstelling tot hun cliënten - de bedrijven - vinden zij A/B testing een minder goede manier, en overschatten zij de waarde voor hun cliënten wat betreft deskundige reviews over usability.
Ondanks de moeilijke economische tijden heeft de meerderheid (70 procent) van de ‘cliëntrespondenten’ de conversieratio de afgelopen twaalf maanden weten te verhogen. Berekeningen door Econsultancy laten zien dat een organisatie twee keer zoveel kans heeft op een verbeterde conversie als hiervoor een werknemer verantwoordelijk is gesteld. Hoewel 52 procent van de agentschappen zegt dat hun cliënten niet zo’n persoon hebben, geeft juist 60 procent van de cliëntrespondenten aan wel een werknemer te hebben aangesteld om de conversie aan te pakken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wat is de manier om conversie te verhogen?
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.