Een landingspagina dient een doel: verkopen, informatie verstrekken of dieper door laten klikken op de website. Eén blik op een pagina moet voldoende zijn om te zien waar de pagina voor dient. Alles moet erop gericht zijn om de consument efficiënt te laten vinden, kiezen en kopen.
Optimize
Een geoptimaliseerde landingspagina scoort hoog in de organische resultaten van een zoekmachine, en zorgt voor een hoger percentage conversies bij verwijzingen via gesponsorde links. Een landingspagina is te vergelijken met een kleine homepage van het zoekwoord, waarvoor de consument op de pagina terechtkomt. Het is dus van belang om te zorgen voor relevante informatie op deze pagina. Google gebruikt dit voor de selectie en dus ook positie in de organische links. Optimaliseer de pagina zo, dat Google de informatie van de website kan lezen en indexeren.
Tips
Hieronder volgen zes tips voor optimalisatie van een landingspagina:
* Gebruik algemene lay-out principes welke andere websites ook gebruiken. Op deze manier hoeven bezoekers niet uit te zoeken hoe de pagina werkt, en wordt de gebruiksvriendelijkheid vergroot.
* Geef een reden waarom de consument juist op deze pagina moet kopen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van referenties.
* Zorg dat de klant makkelijk tot een conversie kan overgaan. Een landingspagina moet duidelijk maken hoe en waar een product te bestellen is.
* Zorg dat de consument na het klikken op een advertentie op de juiste landingspagina terecht komt waar hij direct vindt, wat hij zoekt.
* Zorg voor een makkelijke navigatie vanaf de landingspagina naar gerelateerde productcategorieën. De wensen van consumenten zijn onvoorspelbaar waardoor ze opeens voor een ander, gerelateerd, product kunnen kiezen dan het product dat ze via het zoekwoord hebben opgegeven.
* Help de consument bij het kiezen van het geschikte product. Dit kan door bijvoorbeeld door de consument de producten te laten filteren en sorteren, te verwijzen naar vergelijkingssites of blogs en de beste producten te laten opvallen. Er kan ook gekozen worden voor product demo video’s of het vermelden van referenties van voorgaande gebruikers.
U kunt hier het hele artikel met meer tips lezen.
"5.Zorg voor een makkelijke navigatie vanaf de landingspagina naar gerelateerde productcategorieën. Consumenten zijn onvoorspelbaar en zouden voor een NIET gerelateerd product kunnen kiezen." Woord NIET ontbreekt waarschijnlijk in bovenstaande zin, anders is hele zin onlogisch.
Bedankt uw oplettendheid. De zin was inderdaad niet geheel begrijpelijk aangezien ermee duidelijk gemaakt moest worden dat consumenten WEL voor gerelateerde producten kunnen kiezen. Omdat hun eisen en wensen veranderlijk zijn kunnen ze opeens voor een ander, gerelateerd product gaan dan dat ze via het zoekwoord aangaven. Daarom is het van belang dat er via de landingspagina een makkelijke navigatie is naar gerelateerde productcategorieën. De zin is aangepast en is hierdoor (hopelijk!) logischer.