Het lijkt erop dat de klant weinig behoefte heeft te chatten met webwinkeliers. Die conclusie trekt Sprout na een eigen onderzoek. Het ondernemersblad legde aanbieders van chatservices onder de loep en peilde de ervaringen van een handjevol webwinkeliers.
Na een kosteninventarisatie bij Cobrowser.net, Chatteam.nl en Web1on1 schrijft Sprout in een artikel tot de webwinkelier: ‘Chatten is dus, zeker als u het uitbesteed, niet goedkoop.’
Aan de batenkant wisselen de ervaringen nogal. Bestbags.nl en Speelgoedman.nl reageren niet enthousiast, terwijl ze bij Syntens en Hoekstra en Van Eck Makelaardij meer dan tevreden zijn. Maar ja, dat zijn geen webwinkeliers.
Over het algemeen, stelt Sprout dan ook, wegen de baten van chatservices voor webwinkeliers niet op tegen de kosten. ‘Organisaties met ingewikkelde websites en dito dienstverlening, zoals Syntens en financiële dienstverleners, lijken echter wel de vruchten van de chatfunctie te plukken.’
Het artikel van Sprout, met de stevige kop ‘Klanten willen niet chatten met webwinkelier’ kunt u hier in zijn geheel lezen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Baten chat wegen niet op tegen kosten'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.