Omdat bezoekers en adverteerders wegbleven, heeft Kieskeurig.nl besloten te stoppen met foldersite E-folders.nl. Op zijn hoogtepunt bereikte de site maandelijks 2,1 procent van de Nederlanderse bevolking.
Het bereik daalde tot ongeveer 1,7 procent in de laatste dagen van de site, die niet langer beschikbaar is. Marijn van Gelder, marketeer bij Ilse Media-dochter Kieskeurig.nl: 'Ondanks de grote vraag naar aanbiedingen en kortingen op het internet is de interesse van consumenten om online folders te bekijken niet erg groot gebleken. De geringe animo van de grote folderaars om te adverteren op E-folders.nl hangt daar natuurlijk mee samen.'
E-folders.nl maakte papieren advertentiefolders online beschikbaar, zoals bijvoorbeeld ook Reclamefolder.nl en Folderplaats.nl dat doen. Adverteerders betaalden per keer dat een folder werd ingezien. Volgens Van Gelder broedt Kieskeurig.nl op andere manieren om aanbiedingen online te communiceren.
De opkomst was goed, jammer dat het nu als een nachtkaarsje uitgaat. Folderaar.nl check ik nu voor de laatste folders, een van de completere op het net.
Leuk om te zien dat bijna alle reclame folder sites genoemd staan. Ik mis alleen http://www.folderz.nl. Compleet en lekker overzichtelijk!
Jammer dat het folder concept in hun ogen niet aanslaat. Naar mijn mening ligt het aan de manier van lezen van de folders. http://www.folderkoopjes.nl is een nieuwe site die het helemaal anders doet.