Prijsvergelijker kieskeurig.nl lanceert een eigen webshopkeurmerk. Deze moet naar eigen zeggen de consument nog beter bijstaan in het doen van een weloverwogen aankoop.
Door aangesloten webshops van een keurmerk te voorzien, is voor consumenten veel duidelijker welke webshops aan bepaalde voorwaarden voldoen. De shops krijgen punten toegewezen op acht belangrijke voorwaarden en service-elementen. Zo wordt gekeken naar retourbeleid, bereikbaarheid en geboden betaalopties. Daarnaast kunnen er punten worden gescoord als de webshop officieel dealer is van een merk.
Volgens commercieel manager Kevin van Oosteren laat het keurmerk zien in welke mate webshops extra’s bieden op het gebied van voorwaarden en services en is het keurmerk op dat vlak onderscheidend. ‘Stuk voor stuk worden alle shops door ons gecontroleerd als ze zich bij ons aan willen sluiten. Deze voorselectie geeft de bezoekers zekerheid over de kwaliteit van een webshop.’
Het keurmerk komt op de prijzenpagina van Kieskeurig.nl te staan. Ook kunnen shops die het keurmerk hebben ontvangen, deze op hun eigen webshop plaatsen.
Dus voor die 3 klanten die kieskeurig nog heeft een keurmerk lanceren... Er werken geloof ik nog 3 mensen daar letterlijk. Klantenservice is niet eens 40 uur per week meer te bereiken.