Tussen oktober vorig jaar en maart dit jaar heeft Bol.com 52 procent meer omzet geboekt via kortingssites. De mediawinkel is tevreden over de inzet van codes, die een hoge conversie koppelen aan lage kosten.
Dat heeft Ralph Remkes van Bol.com laten weten op de Affiliate Dag in Maarssen.
Einde sales funnel
Met de groei van het aantal kortingssites besloot Bol.com vaker coupons via die sites te distribueren. Omdat kortingscodes zich aan het eind van de zogenoemde sales funnel bevinden, scoren ze hoog op conversie, aldus Remkes.
Kosten kwart lager
Verder blijkt het gebruik van kortingscodes kostenefficiënt voor Bol.com. Remkes rekent voor: 'De gemiddelde kosten per eenheid omzet liggen 24,72 procent lager dan in het algemeen.' De presentatie van Remkes, waarin deze en andere metrics aan de orde komen is hieronder te bekijken.
In tegenstelling tot de meeste andere webwinkeliers heeft Bol.com zijn eigen affiliate-programma. Belangrijk voordeel daarvan is volgens Remkes dat de webwinkel zijn front-end data zelf kan koppelen aan zijn back-end data. Verder staat Bol.com in direct contact met zijn partners. 'Door ons brede assortiment zijn we bovendien relevant voor grote groepen affiliates', aldus Remkes.
30 procent groei per jaar
Het Bol.com partnerprogramma groeide de afgelopen vijf jaar met gemiddeld 30 procent. Remkes: 'Voor 2009 zitten we op een groei van 27 procent, maar de belangrijkste maanden zitten natuurlijk in het eind van het jaar.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com content met kortingscodes - de cijfers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.