Twinkle | Digital Commerce

Salesupply helpt dertig webwinkeliers grens over

2017-05-27
  • 1:06

Salesupply, dat Nederlandse online-retailers helpt bij het openen van webwinkels in het buitenland, heeft dertig namen op de klantenlijst staan. De eerste shops zijn inmiddels live.

Vooral webwinkeliers die een eerdere zelfstandige poging tot internationale expansie zagen stranden, kloppen aan bij Salesupply, vertelt mede-oprichter Jeroen Leenders tijdens de Thuiswinkel Vakbeurs: 'Dat zijn de gewilligste klanten.'

Verkijken

Bij de lancering van Salesupply, eerder dit jaar, liet Leenders in Twinkle optekenen dat veel webwinkeliers zich verkijken op een entree in Engeland, Frankrijk of Duitsland: 'Ze denken ten onrechte dat ze met een vertaling van hun shop al een heel end zijn.'

Lokale mensen

Salesupply voert marktverkenningen uit en biedt klanten een vertaalservice, een lokaal postadres en telefoonnummer, een bankrekeningnummer en eventueel ook een keurmerk. Lokale gesitueerde mensen zorgen voor de koppeling aan betaalmethodes, de beantwoording van mails en voor advertentiecampagnes.

Omzetverdubbeling

Volgens Leenders heeft Trekhaakshop.nl het aantal orders sinds de opening van Kupplungcenter.de en Attelageshop.fr in drie maanden tijd zien verdubbelen. Meer internationale webwinkels zijn nog niet geopend, omdat retailers 'druk, druk, druk' zijn met allerhande zaken, waardoor Salesupply volgens Leenders niet zelden zit te wachten.

Verticale shops 
Leenders is voorzichtig met het noemen van andere namen webwinkeliers die op de klantenlijst staan: 'Het zijn allemaal verticale shops, die goed vindbaar en voor ons goed te managen zijn. Zo doen we onder andere zaken met Horlogeloods.nl en Badjasparadijs.nl.'