Twinkle | Digital Commerce

Winnaars Thuiswinkel Innovatie Awards bekend

2017-05-27
689275
  • [nieuws]
  • 1:14

Ogone, Salesupply, Dynalogic en Robin hebben gisteren de Thuiswinkel Innovatie Awards gewonnen, prijzen voor toeleveranciers in de e-commerce branche. Ze bleven respectievelijk Klarna, Daisycon, Fiege en de Customer Interaction Group voor.

Een vakjury van online retailers beoordeelde gisteren de presentaties van twee genomineerden in ieder van de vier categorieën: payments, marketing, logistiek en software. Retailprofessor Cor Molenaar reikte de awards namens de jury uit op de Nieuwjaarsreceptie van Thuiswinkel.org.

De winnaars
Ogone werd gelauwerd om de mobiele betaalmogelijkheden van Tunz, dat afgelopen zomer werd overgenomen. Salesupply kreeg de award om de manier waarop het Nederlandse webwinkeliers ondersteunt bij verkoop in het buitenland. Sinds kort bemiddelt het bedrijf daarbij ook in warehousing en fulfilment. De logistieke onderscheiding ging (opnieuw) naar Dynalogic, volgens Molenaar met name om zijn diensten in same day delivery voor onder andere Coolblue. Het nog jonge Robin tenslotte dankt zijn award aan de manier waarop het grote groepen webwinkeliers ondersteunt met intelligente software voor klantenservice.

Tweede keer
De Thuiswinkel Innovatie Awards werden gisteren voor de tweede keer uitgereikt, na de primeur in het voorjaar van 2011. Toen gingen PayPal, Shop2market, Dynalogic en Qweery met de prijzen aan de haal.

Thuiswinkel Awards
De uitreiking van de Thuiswinkel Innovatie Awards gisteren ging vooraf aan die van de 'gewone' Thuiswinkel Awards, voor webwinkels. Online retailers kunnen zich nog tot 25 januari inschrijven voor die prijzen, die op 7 en 28 maart worden uitgereikt.