Amazon verplicht verkopers om een lokaal retouradres te bieden aan Europese shoppers. Alternatief is de retourkosten geheel voor eigen rekening te nemen. De regels gaan over precies drie weken in.
Amazon heeft de nieuwe voorwaarden vorige week kenbaar gemaakt aan third party sellers in Europa, waaronder Nederlandse. Het bedrijf stuurde een e-mail naar webwinkeliers die Amazon.de, Amazon.co.uk en andere landensites gebruiken om hun producten buiten hun eigen markt aan de man te brengen, zonder dat ze daarbij ook de fulfilment overlaten aan Amazon.
Servicepeil
Voortaan moeten deze verzenders er zelf voor zorgen dat Europese webshoppers een product terug kunnen sturen naar een adres in eigen land. Bieden ze zo’n adres niet, dan mogen de verkopers geen retourkosten meer in rekening brengen van Amazon, dat het servicepeil van zijn marketplace wil verhogen. De nieuwe regels gaan op 12 maart in, communiceert Salesupply aan zijn klanten. Het Nederlandse bedrijf biedt oplossingen cross-border e-commerce.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon: strengere retourregels voor verkooppartners
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.