Wehkamp.nl heeft de productpagina's op zijn site voorzien van social bookmark items van Hyves, Facebook, Delicious en Myspace. Ook kunnen bezoekers pagina's direct doorsturen via e-mail of als favoriet in hun browser opslaan.
De bookmarks stellen gebruikers onder meer in staat producten tot gespreksonderwerp te maken binnen sociale communities. Meningen kunnen worden gegeven en ideeën uitgewisseld.
Wehkamp.nl stelt de interactie tussen klanten te willen bevorderen: 'Met de invoering van de bookmark items slaat wehkamp.nl een web 2.0-brug tussen de winkel en de sociale online wereld. Hierdoor zal er binnen social communities meer over het productassortiment gepraat worden.'
Op het Social Media Congres eind februari gaf Gerrit-Jan Kruitbosch, Corporate E-commerce Expert bij Wehkamp.nl, al te kennen dat het thuiswinkelbedrijf sleutelde aan de integratie met sociale netwerken. Kruitbosch deed verder uit de doeken hoe Wehkamp.nl garen heeft gesponnen bij de toevoeging van reviews en ratings, ruim een jaar geleden.
Zijn presentatie vindt u hieronder.
Had de kop niet moeten zijn: "Wehkamp.nl ontdekt eindelijk sociale bookmarks en voegt ze ook aan site toe"?
Beste Sebastiaan,
Dank voor de suggestie, maar die kop lijkt me wat lang -:)
De aanhalingstekens geven aan dat 'web 2.0-brug' uit de mond van Wehkamp.nl zelf komt. Over de vraag of die brug er vroeg of laat is gekomen, doe ik hierboven geen uitspraak. Da's aan de lezer. Wehkamp.nl is in ieder geval een toonaangevende speler in het Nederlandse e-commerce landschap. En daarom is deze brug een vermelding waard.
Deze vermelding is werkelijk waardeloos. Social bookmarking bestaat al twee jaar. Wehkamp mag dan wel een grote speler zijn op de Nederlandse e-commerce markt, maar om hier nou 152 woorden aan vuil te maken is wel heel extreem.
Ik zou graag eens zien dat de kwaliteit de nieuwsberichten wat hoger zou liggen. Ik heb geen idee wat Wehkamp.nl dagelijks omzet, ik denk dat het SEOshop netwerk met haar 550 webwinkels inmiddels hetzelfde doet.. Misschien moet ik even een persbericht sturen om onze single page / guest checkout die we morgen publiceren onder de aandacht te brengen.
Ik ben overigens helemaal niet iemand die alles meteen negatief bekijkt maar bovenstaand gaat mijn inziens iets te ver. ZIe het maar als opbouwende kritiek.
jaja ruud en ik zou graag zien dat de kwaliteit van jouw reacties wat hoger zou liggen. Seoshop heb je nou wel genoeg gespamd.