Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp.nl slaat 'web 2.0-brug' met sociale bookmarks

2017-05-27
  • [nieuws]
  • 0:52

Wehkamp.nl heeft de productpagina's op zijn site voorzien van social bookmark items van Hyves, Facebook, Delicious en Myspace. Ook kunnen bezoekers pagina's direct doorsturen via e-mail of als favoriet in hun browser opslaan.

De bookmarks stellen gebruikers onder meer in staat producten tot gespreksonderwerp te maken binnen sociale communities. Meningen kunnen worden gegeven en ideeën uitgewisseld.

Wehkamp.nl stelt de interactie tussen klanten te willen bevorderen: 'Met de invoering van de bookmark items slaat wehkamp.nl een web 2.0-brug tussen de winkel en de sociale online wereld. Hierdoor zal er binnen social communities meer over het productassortiment gepraat worden.'

Op het Social Media Congres eind februari gaf Gerrit-Jan Kruitbosch, Corporate E-commerce Expert bij Wehkamp.nl, al te kennen dat het thuiswinkelbedrijf sleutelde aan de integratie met sociale netwerken. Kruitbosch deed verder uit de doeken hoe Wehkamp.nl garen heeft gesponnen bij de toevoeging van reviews en ratings, ruim een jaar geleden.

Zijn presentatie vindt u hieronder.