Vanochtend op de voorpagina van de Volkskrant: 'Ondanks de kredietcrises is in Nederland massaal ingekocht voor Sinterklaasavond. En we gingen er vaak niet eens meer de deur voor uit, getuige de recordomzet die wordt gemeld door Thuiswinkel.org'. Da's nou leuk wakker worden.
De Sint omzet brak dit jaar alle online records, zo bleek uit onze online enquete. Er werd de afgelopen 3 weken online voor 170,3 miljoen euro aan Sinterklaascadeaus verkocht. Dat is 31 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Een en ander blijkt uit een online enquête onder de ruim 950 leden van de vereniging, die we de afgelopen week hielden en waarover ook Twinkle al publiceerde.
De meest verkochte producten zijn speelgoed, boeken, home-entertainment (games), dvd's en consumentenelektronica als digitale camera's, mobiele telefoons en laptops. Maar ook kleding en weekendtrips scoren dit jaar goed.
Typisch Nederlanders: veel klagen maar ondertussen...:-) De krisis zit naar mijn mening vooral tussen de oren!
goed gezegd!
@ Ondernemer:
Het wordt ons Nederlanders ook niet gemakkelijk gemaakt als het CPB met al hun rekenkracht aankondigt dat we volgend jaar een recessie induiken en de economie voor het eerst sinds dik 20 jaar zal krimpen, nietwaar?