De webwinkels van de honderd grootste multichannel retailers in Groot-Brittannië trekken beduidend meer bezoek dan de honderd grootste webwinkels zonder fysiek equivalent. Het verschil zal de komende periode nog oplopen.
Dat verwacht Robin Goad, onderzoeksdirecteur van Hitwise. Hoewel consumenten in tijden van economische crisis op zoek gaan naar goedkope deals, klampen ze zich ook vast aan vertrouwde namen uit de Britse winkelstraten.
Meer keus
'Daarbij komt dat multichannel retailers de shopper simpelweg meer keus bieden', aldus Goad. 'We zien daarom dat high street retailers online-terrein hebben gewonnen ten opzichte van pure players en ik verwacht dat het gat rond de kerst nog groter wordt.'
Trend
Uit cijfers van Hitwise over afgelopen november blijkt dat de webwinkels van de honderd grootste high street retailers 22 procent meer bezoek trokken dan de honderd grootste shops van pure players. Het is de voortzetting van een trend die eerder dit jaar werd ingezet. Uit de IMRG-Hitwise Hot Shops List bleek afgelopen oktober dat de meerderheid van de top 50 UK e-retailers in de Britse winkelstraten te vinden is.
Bron: Theretailbulletin.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Britse high street retailers blijven terrein winnen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.