Twinkle | Digital Commerce

Het nieuwe verkopen

2017-05-26
  • [video]
  • 0:58

Steeds vaker zetten retailers online video in om bezoekers te verleiden en te binden aan hun webwinkel. Goede filmpjes zorgen ervoor dat bezoekers langer blijven hangen en dat ze meer producten aanschaffen, die gemiddeld nog duurder zijn ook. Slechte filmpjes hebben een tegengesteld effect.

In een kort en goed leesbaar whitepaper met de naam Online Video:The New Merchandising zet het Amerikaanse bedrijf Akamai de kansen en bedreigingen van online video op een rij.

Beleving

De dienstverlener begint met de opmerking dat de meeste webwinkels van retailers tot voor kort slechts in staat waren om drie dingen te bieden: zoeken, kopen en vertrekken. In het web 2.0-tijdperk is online video echter een belangrijk wapen in de slag om de consument. Die is immers niet weg van een stukje beleving, zoals hij dat ook in winkelstraten aantreft.

Victoria's Secret, Cabela's en Borders

Akamai spreekt de verwachting uit dat online video volgend jaar met 45 procent zal groeien. In de whitepaper, die u hier kunt downloaden, leest u hoe Victoria's SecretCabela's en Borders het instrument al met succes hebben omarmd.