Twinkle | Digital Commerce

Webwinkel Lidl eindelijk geopend

2017-05-26
172130
  • [nieuws]
  • 0:49

De langverwachte webwinkel van Lidl is eind vorige week live gegaan. Op Lidl-shop.de worden vooralsnog alleen non-food producten aangeboden.

Dat meldt het vakblad Lebensmittelzeitung. De Duitse discounter was al betrokken bij de online verkoop van bloemen en reizen. Al vanaf 2006 wordt er gespeculeerd over een algemene webwinkel met een breder assortiment. Die is nu eindelijk in de lucht.

Alleen aanbiedingen 
Het aanbod van non-food artiklen op Lidl-shop.de is verdeeld over verschillende categorieën, van speelgoed tot wintersport en van ideeën voor in bad tot gezondheid & fitness. Alleen aanbiedingen vinden een plekje op de site en het aanbod wisselt iedere twee weken. Behalve online kunnen klanten de artikelen ook telefonisch bestellen. Voor de verzending van bestellingen wordt de koper 3,95 euro in rekening gebracht.

Plus en Schlecker
Met de uitbreiding van zijn online diensten in Duitsland zoekt Lidl ook op het internet de concurrentie op met discountsuper Plus en drogisterijketen Schlecker, die al langere tijd non-food producten verkopen in hun webwinkels. Schlecker is ook in Nederland online actief.