Twinkle | Digital Commerce

Vergelijkingssites samen in de kiosk

2023-07-04
1440810
  • 1:36

Independer.nl, Zoover.nl, Hetbesteproduct.nl en Vergelijk.nl bundelen hun krachten in een offline magazine met de naam Check. Op 3 oktober verschijnt het eerste nummer van het blad, dat ook in de kiosk komt te liggen.

Hoewel de vergelijking met het blad van Kieskeurig.nl zich opdringt, claimen de initiatiefnemers met Check 'het eerste consumentenmagazine voor internetgebruikers' te lanceren. Volgens hoofdredacteur Eelko Wester is de enige overeenkomst tussen de bladen dat het gaat om 'internetpartijen die iets met papier gaan doen'.

Wester over de verschillen tussen het nieuwe blad en Kieskeurig Magazine: 'Check is geen reclamefolder voor de eigen sites, maar bedoeld om consumenten op een onafhankelijke en betrouwbare manier wegwijs te maken. Daarbij richten we ons niet op alle Nederlanders, maar alleen op internetgebruikers.'

Check, dat naar verwachting 68 pagina's zal tellen, staat vol met reviews van consumenten en deskundigen over producten en diensten. Het blad geeft tips over het doen van online aankopen en biedt inzicht in de laatste trends op webwinkelgebied. Ook biedt het blad ruimte aan 'wetenswaardigheden, interviews, verrassende rubrieken en spraakmakende columnisten'.

Wester geeft aan dat Check, uitgegeven door HUB Uitgevers te Haarlem, gebruik zal maken van de kennis en informatie van de vier participerende vergelijkingssites. 'Maar wij zullen de lezers ook wijzen op interessante berichten van andere websites.'

Het is de bedoeling dat Check 'zichzelf kan bedruipen' en extra bezoek aan Independer.nlZoover.nlHetbesteproduct.nl en Vergelijk.nl wordt gezien als prettige bijkomstigheid. Wester: 'Er zit een bepaald idealisme achter Check, maar we zijn geen filantropische instelling.'

Check zal zes keer per jaar verschijnen en gaat 2,45 per nummer kosten. In tegenstelling tot Kieskeurig Magazine komt het blad ook in de kiosk te liggen. De abonnementsprijs bedraagt 9,50 voor zes nummers.

De eerste oplage van Check wordt gedrukt in 150.000 exemplaren, omdat het blad zal worden meegstuurd met andere titels van HUB Uitgevers, waaronder in ieder geval Computer Idee. Wester geeft verder aan in gesprek te zijn met 'grote online retailers', die het magazine cadeau zouden willen doen aan hun klanten.