Twinkle | Digital Commerce

Sociaal netwerk beloont koopjesjagers

2017-05-26
  • 1:08

Gekende koopjesjagers kunnen geld verdienen als ze op Beatthat.com aangeven in welke webshop een product het goedkoopst is. Nu al zijn er 'deal-finders' die duizenden dollars hebben verdiend.

Beatthat.com is een sociaal netwerk dat consumenten een soort every day low pricing wil garanderen. De site, '100% community driven', is ingedeeld in verschillende productcategorieën op het gebied van consumentenelektronica. Voor ieder specifiek product is er een prijslijst, waarbij de goedkoopst bekende webshop bovenaan staat.

De vermeldingen op de lijst zijn verder voorzien van een kleur (groen, geel of rood) die iets vertelt over de veiligheid en betrouwbaarheid van de achterliggende webwinkelier. Ook kunnen bezoekers comments achterlaten. Deze user generated informatie maakt dat de prijs niet allesbepalend is; een deel van de bezoekers zal niet voor de bovenste, allergoedkoopste optie kiezen als de service elders beter is. Beatthat.com zegt geen webshops uit te sluiten van opname in de lijst.

Mensen die zich aanmelden als koopjesjager, laten het Beatthat.com weten als de prijs van een product ergens lager ligt dan de prijs die hoort bij de bovenste vermelding op de lijst. Voor die service krijgen ze twee dollar van Beatthat.com. Consumenten kunnen desgewenst een notificatie krijgen van zo'n 'prijsdaling'.

Op moment van schrijven is sun4u de beste koopjesjager én grootverdiener op Beatthat.com; hij bracht 3.610 nieuwe 'best deals' aan, waarmee hij dus een dikke zevenduizend dollar opstreek.