Schoenenwinkel Invito biedt vanaf vandaag zijn hele collectie online aan. De winkel die samen met Dolcis, Manfiel en PRO-sport onderdeel uitmaakt van de Hoogenbosch Retail Groep bijt het spits af. De andere drie winkels volgen nog dit jaar met een webshop.
Op 14 juli lanceerde Hoogenbosch al de webshop Ikzoekeentas.nl. 'Er zijn maar weinig webshops die tassen verkopen en we zagen de omzet van tassen in de winkel flink plussen', zegt René de Lege, algemeen directeur bij de retailorganisatie. 'Een tas is online makkelijker te verkopen dan een schoen, daarom zijn we begonnen met Ikzoekeentas.nl. Rustig in de zomerperiode om zo te kunnen leren van wat wel en niet werkt.'
Ook het aanbod van schoenen is online nog erg beperkt. 'We willen de markt openbreken', vertelt De Lege. '0,5 procent van de schoenenverkoop gaat via het internet. Wij - als marktleider - hebben een marktaandeel van 8 procent.' Hoogenbosch begaf zich al eerder op online-terrein door met Dolcis via Wehkamp te verkopen. 'Dat gaat erg goed', zegt De Lege. 'We praten over vervolgstappen in de samenwerking. Dat zou kunnen zijn dat we de andere merken ook via Wehkamp gaan verkopen. Dat zou kunnen', glimlacht hij.
Het woord 'community' is wat te groot voor wat Hoogenbosch nastreeft met de webshop van Invito, maar er is wel een omgeving gecreëerd waarin bezoekers en schoenenliefhebbers met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Op de site staan Engelse en Nederlandse teksten door elkaar. 'Dat past heel erg bij Invito'.
Lees in Twinkle nummer 8 - die op 18 september verschijnt - meer over de online plannen van de Hoogenbosch Retail Groep.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Invito verkoopt schoenen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.