Twinkle | Digital Commerce

Van Haren bouwt aan webwinkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:56

Van Haren opent dit najaar een webwinkel voor zijn schoenencollectie. De winkelformule van de reusachtige Duitse Deichmann Groep volgt de stap die veel andere schoenketen al eerder zetten. Wanneer de webshop precies live gaat, is niet bekend.

De Hoogenbosch Retail Groep liet nog geen twee jaar geleden in Twinkle optekenen de online-schoenenmarkt open te zullen breken met webwinkels voor zijn formules Manfield, Invito, Dolcis en PROsport.

Voor die tijd verkochten de ketens Scapino en Shoeby al online, later volgden onder meer Sacha en zeer recentelijk House of Shoes (shop). Behalve schoenketens verkopen ook veel andere partijen schoeisel online, waaronder pure players, kledingverkopers en online-warenhuizen uit binnen- en buitenalnd. Saillant is dat het als pure webformule gestartte Skooz.com inmiddels een fysieke winkel heeft geopend in Nijmegen.

Vijf miljoen paar
Van Haren verkocht vorig jaar bijna vijf miljoen paar schoenen in 126 winkels, goed voor een omzet van ruim honderd miljoen euro. De van oorsprong Nederlandse formule, onderdeel geworden van Europa’s grootste schoenverkoper Deichmann, houdt ruim vijftienhonderd mensen aan het werk.